السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

أول تعليق من نجلاء بدر على تعرضها للتحرش من المخرج محمد سامي

الثلاثاء 25/مايو/2021 - 09:23 م
محمد سامي ونجلاء
محمد سامي ونجلاء بدر

علقت الفنانة نجلاء بدر، على الأنباء القوية التي تحدثت عن تعرضها للتحرش من قبل المخرج محمد سامي، خلال تصوير مسلسل "حكاية حياة"، بطولة النجمة غادة عبد الرازق والذي عرض في الموسم الرمضاني لعام 2013.

وقالت نجلاء بدر في تصريحات لصحفية إماراتية، إن "ما كتب من قبل الفتاة، غير صحيح، ومجرد تزييف لما يحدث".

وأضافت: "لو كان محمد سامي اقترب مني كما كتبت تلك الفتاة، لتحدثت عن تلك الواقعة وتقدمت بشكوى ضده أمام نقابة المهن التمثيلية".

تابعت: "هناك أشخاصا يريدون أن يتصدروا التريند على حساب غيرهم لمجرد البحث عن الشهرة، ولا يدركون أن مثل تلك الأقاويل قد تسبب مشاكل للفنانين وتشوه سمعتهم أمام جمهورهم".

وأثير الحديث عن تعرض نجلاء للتحرش من قبل محمد سامي، من قبل فتاة تدعى منة فايد، وهي متدربة على فنون الإخراج في عدد من المسلسلات، حيث كتبت منشورا عبر حسابها في "فيس بوك"، قائلة: محمد سامى نزلت معاه أول تدريب في حياتى عن طريق أشرف زكى فى مسلسل حكاية حياة ومتحملتش أوردرين ومشيت كان بيستمتع بإهانة الناس اللى تحته فى موقف مثلا كنا بنصور فى شركة المفروض ده مكتب أحمد زاهر وكنت أنا وهو والمساعد الأول فى المكتب وأنا وقتها كنت بعانى من قصور كلوى فكان لازم أشرب ميه فكنت بشيل إزازة مية لتر ونص عشان على طول يبقى بشرب ميه طلب ميه وأنا الميه اللى كانت معايا متبرشمه".

تابعت: "عرضتها عليه قالى لا دى كبيرة أوى أنا هطلب إزازة صغيرة المهم سألنى أنتى مين اللى ماسك الورشه بتاعتك قولتله الأستاذ على بدرخان لاقيته رادد حمار أنا وشي احمر ضحك وقال للمساعد الأول شوفت وشها احمر ازاى رديت عليه قولت له مين حمار رد قال على بدرخان طلعت برة عدى من قدامى وقالى على بدرخان حمار ودخل أوضته عشان يبتدى الأوردر.. وفى نفس الأوردر اتحرش بنجلاء بدر فى أوضته ولما اتخضت قالها أيه متلمستيش قبل كده؟!! أنا جالى ذهول ان ممكن واحدة تتحمل ده ؟؟".