الأربعاء 25 مايو 2022 الموافق 24 شوال 1443
رئيس التحرير
حازم عادل

تونى ماهر عن مروان محسن "كفاية بوستات تكسرو بيها إللى قدامكم"

الجمعة 12/فبراير/2021 - 10:27 ص
توني ماهر
توني ماهر

عبر الفنان الشاب توني ماهر، عن غضبه حول ما يحدث من تنمر وهجوم على مهاجم الأهلى مروان محسن، على حسابه الرسمى عبر موقع التواصل الاجتماعى "فيسبوك".

قائلًا: "بجد الناس في مصر غريبة جدًا طول الوقت بيقيموك ولو مش عاجبهم خد بقي تنمر وتريقة وشتيمة وكوميكس ويطلعوك علي المسرح طول ما انت مش علي مزاجهم لحد مايبان ضعفك او يبان كسرتك او تنهار قدمهم".

وتابع: "سعتها بس تبدء تصعب عليهم ويدعولك ويدعموك وهشتاج كلنا معاك وفي ضهرك وإلخ، انت عمرك ما هتعرف الشخص اللي قدامك دة بيمر ب ايه ولا عندة ايه ولا أذيته قد ايه غير لما تبقي مكانه وكلنا عندنا حاجات مش كامله وناقصه بنحاول نشتغل عليها ونطورها ولولا ستر ربنا مكناش عرفنا نكمل".

وأشار إلى: "إرحمو الناس وكفاية تريقه وبوستات تكسرو بيها إللى قدامكم عشان لو دة حصل معاك مش هتستحمل عندك كلمه حلوه قولها معندكش يبقي أسكت، إزاي عايز ربنا يرحمك وانت مش بترحم غيرك ؟!".

موضحًا: "تعديل البوست دة بخصوص اللى بيحصل مع مروان محسن، وغيره كتير وللعلم معنديش أي مشكله في إنك تقيّم اداء وشغل أي حد في أي مكان عندي مشكله في إنك تتريق عليه وتشتمه وتسخر منه".

تونى ماهر،ممثل مصري صاعد من مواليد القاهرة عام 1987م، دراسته كانت في كلية الحقوق وتخرج من جامعة حلوان، كان حبه بالتمثيل منذ طفولته، الذي اصبح حلما يراوده من وقتها، حتى بدأ العمل بالتمثيل على المسرح من خلال مسرحية ( بعد الليل ) سنة 2014م، لكنه لم يوكز في العمل بشكل كامل حتى تخرج من الجامعة، بعد تخرجه عمل في إحدى الفنادق الكبيرة لكنه تركها من أجل البحث عن فرصة لدخول عالم الفن .


أخر ظهور للفنان توني ماهر، فيلم "شاومينج"، يتناول ظاهرة الغش فى الثانوية العامة فى إطار كوميدى ساخر، ويشارك فى بطولته بجانب بيومى فؤاد، عدد كبير من نجوم الكوميديا منهم صلاح عبد الله، ونشوى مصطفى، وسامى مغاورى، وأحمد حلاوة، وحامد الشراب، وتونى ماهر، وأحمد سلطان، وسارة درزاوى، وطاهر أبو ليلة، وياسر الطوبجى، ويوسف حسام، ومحمود فارس، ويوسف وليد يوسف، ومحمد حسنى، وسعاد القاضى، من إنتاج أيمن يوسف.



ads
ads
ads
ads
ads
ما هو أفضل مشروع قومى فى مصر خلال الفترة الأخيرة؟

ما هو أفضل مشروع قومى فى مصر خلال الفترة الأخيرة؟
ads
ads