الجمعة 07 مايو 2021 الموافق 25 رمضان 1442
رئيس التحرير
حازم عادل

"ربنا ياخدكم براحة ويموتكم بالسلامة".. ‎رجل الأتوبيس يكشف سر دعائه على الناس

الأربعاء 03/فبراير/2021 - 11:15 م
رجل الأتوبيس
رجل الأتوبيس

التقى برنامج "صبايا الخير" الذي تقدمه الإعلامية ريهام سعيد، على شاشة "النهار"، الحاج "عبد الواحد"، المعروف بـ"رجل الأتوبيس"، حيث كشف عن سر دعائه على الناس وقوله له "ربنا ياخدكم براحة ويموتكم بالسلامة".  


وقال الحاج عبد الواحد، المعروف بـ"رجل الأتوبيس"، خلال حواره بالبرنامج ، :"الناس هما اللى بيطلبوا مني كدا.. كنت أتحدث مع أحد الركاب بالأتوبيس، وقلت ربنا ياخدكم بالراحة.. إحنا ضيوف على الدنيا وهنرحل.. والدنيا مجرد محطة.. ولما قلت وجدت تفاعل من الركاب.. وقلت لهم بدل ما تقعدوا شهرين تطلعوا في الروح، ربنا ياخدم بسرعة.. وإن ربنا يهون سكرات الموت وياخدكم لحظتها". وأشار إلى أنه وجد تفاعل كبير من قبل الركاب، حيث أخذوا لتصويره.

وأضاف:" ببيع سبح وإذكار ولقيت قبول كبير من الناس بالدعوات بتاعتي.. أنا باخد خمسة جنيه وأديهم سبحه .. واللي بيصور بياخد لايكات ومتابعات".  كما كشف الحاج عبد الواحد، عن مواقفه الطريفة مع السيدات، ولماذا "البنات بتجري وراه وإيه سر البنت اللي عرضت عليه الجواز وهي اللي هتجهز الشقة ؟"، وقال إن إحدي السيدات جلست معه على أحد المقاهي وزعربت عن إعجابها الكبيرة بجرأته وشجاعته وأكدت أنها تملك شقة جاهزة بالكامل، مضيفًا:"بعد كل ده طلعت الكاميرا الخفية".  وواصل: " أنا متزوج ولدي 4 أبناء، لقيت واحدة معجبة بيا، وقالت لى وعرضت عليا الزواج، وأن لديها العبش والشقة وماشية في التلاتينات بس طلعت الكاميرا  الخفية".‎


ads
ads
ads
ads
ads
تتوقع من بطل دورى أبطال أوروبا؟

تتوقع من بطل دورى أبطال أوروبا؟
ads
ads