الجمعة 10 مايو 2024 الموافق 02 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
رياضة

"أكتر ناس بتتعب في شغلها".. ميدو يكشف حقيقة التقليل من موظفي البنوك

الخميس 15/ديسمبر/2022 - 10:22 ص
مصر تايمز

أكد الإعلامي أحمد حسام "ميدو"، أنه يحترم موظفي البنوك بشكل كبير ولم يقصد التقليل من مهنتهم كما أشيع خلال الساعات الأخيرة.

 

"أكتر ناس بتتعب في شغلها".. ميدو يكشف حقيقة التقليل من موظفي البنوك

 

وقال ميدو في تصريحات تلفزيونية "لم أقصد التقليل من موظفي البنوك خلال تصريحاتي التلفزيونية الأخيرة، فهي مهنة مهمة ونحتاجها يوميا، ودول أكتر ناس بتتعب في شغلها".

 

وتابع ميدو: "البعض فهم تصريحاتي بشكل خاطئ بشكل موظفي البنوك، ما أقصده هو أن لاعبي كرة القدم مسلط عليهم الضوء بشكل دائم، ويتقاضون مبالغ مالية كبيرة نظير تحملهم للضغوطات"، مضيفاً، "هذا ما قصدته، أن من لا يتحمل الضغوطات عليه التوجه للعمل في مهنة مستقرة لا توجد بها ضغوطات جماهيرية مثل البنوك".

 

وكان أحمد حسام ميدو طالب في وقت سابق، اللاعب المصري غير القادر على التعامل مع الضغوط الجماهيرية بالعمل في أحد البنوك أو تغيير مهنته.


وقال ميدو "بالطبع بعض الجماهير تقسو على بعض اللاعبين، لكن ليه اللاعب بياخد 15 مليون جنيه عكس أي واحد تاني؟ مهو ده جزء من الضغوط عشان انت لاعب كورة"، مضيفاً، "لو مش قادر تتحمل الضغوط روح اشتغل في بنك والبس بدلة وافتح حسابات للناس".


وواصل: "الكورة فيها جزء كبير من الضغوط ولازم اللاعب يتعامل معاها بشكل ذكي، وكلنا مرينا بضغوط وحملات ممنهجة لكن بنتعامل بنقف على رجلينا مرة تانية، مكانش في حد من لاعيبتنا بيعيط ويقول إن في جماهير بتهاجمني، بالعكس لو انت هتعيط الناس مش هتتعاطف معاك".