السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

فضيحة كارفور تنصب على المواطنين وتبيع الجبنة الرومي مخلوطة بالرمل

السبت 23/أبريل/2022 - 11:56 م
صورة أرشيفية
صورة أرشيفية

كشف الصحفي عبد اللطيف وهبة على أزمة تعرض لها مع أحد فروع سلسلة المحلات الشهيرة كارفور بعد شرائه جبن رومي ليكتشف انها مخلوطة بالرمل وعند تقدمه بشكوى للفرع وجد سلبية فى تعاملهم مع حياة المواطنين.

وقال فى منشور له عبر صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجتماعى فيس بوك،" رحنا كارفور يوم الجمعه الماضى اشترينا سلع كتير، من بين ما اشتريناه جبنه رومى واحنا متعودين بنجيب كل مشتروات الشهر من كارفور المهم رجعنا واحنا فىً السحور كنا بناكل الجبنه الرومى وكورواسون المهم ان بنتى اخدت حته صغيره جدا وقالت فيها رمل المهم انا قلت ليها انه ربنا الكورواسون ردت وقالت لأ ".

وتابع،"المهم اخدت انا حته صغيره علشان مش بحبها لقيت انها مش جبنه دا رمل مخلوط بالجبنه ثم بدأنا فى مناقشه الامر.

فقلت ليهم بغض النظر عن السعر واحنا مش عاوزينه .. حكيت للقائم بأعمال مدير الفرع فى المقطم على الموضوع وقالى هبقى أبلغهم .

قلت له : لا بلغهم وانا معاك فوجئت انه بيقول اصلهم بيخلصوا الساعه اتنين قلت له : ياعم انت بتكلم واحد ما بيفهمش ازاى يعنى طيب انت ليه ما خلصتش ليه لحد دلوقتىً والساعه دلوقتىً 4 سكت كده شويه قالى : اصل الفريش قود لازم يرجع من نفس القرع ..قلت له : انا مش حاى ارجع ولا اروح التجمع علشان 30 جنيه ".

وقال عن واقعة الجبنة الرومي بكارفور "استغربت وأنا ماشي انه لا بيسال على تليفون او يقول علشان يتواصلوا معاك ولا حاجه والاهم ايضا انه بيقولى خد الجبنه معاك اديها لواحد غلبان قلت له يعنى علشان غلبان نديله حاجه بايظة".