الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

"فين الدليل".. أول رد من تميم يونس على اتهامه بـ"التحرش بالقاصرات" (فيديو)

الثلاثاء 22/يونيو/2021 - 03:42 م
تميم يونس
تميم يونس

خرج الفنان تميم يونس عن صمته بعد الاتهامات التي وجهت له خلال الأيام القليلة الماضية، آخرها اتهامه بالتحرش بالقاصرات من خلال الرسائل الإلكترونية عبر حساباته الرسمية.

ونشر تميم مقطع فيديو عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "انستجرام" دفاعا عن نفسه، قائلا: "كل الاتهامات اللي بتتوجهلي بعد نجاح أغنية سالمونيلا من سنتين كلها أول مرة أسمع عنها عمر ماحد جيه اتكلم معايا وقالي أنت عملت كذه وعايزين ناخد حقنا منك".

وتابع: "عمري ما أتوجهلي تهمة قانونية حتى الآن وأنا مبهربش وموجود ومستني حد يتكلم معايا يعني محضر يجي ويقولي اتفضل معايا أنت موجهلك تهمة كذه ولما يبقى فيه أدلة اتفضلوا لكن فين الأدلة؟.. انا مش هقع في نفس الغلطة وأقول هرفع قضية سب وقذف مع أنه من حقي".

وكان الفنان تميم يونس قد اعترف، بالاغتصاب الزوجي، وذلك خلال رده على محاولات البعض باستغلال محنته والأزمة المثارة فى التوقيت الحالى، والتي فجرتها زوجته السابقة.

ونشر "تميم يونس"، مقطع فيديو عبر خاصية الـ "استوري"، بموقع التواصل الاجتماعى "انستجرام" قائلا: "بعض الناس بتحاول استغلال المحنة اللي أنا فيها ويقولوا مفيش اغتصاب زوجي لا في اغتصاب زوجى.. الدين الإسلامي بيقول اهجروهن مش بيقول اغتصبوهن.. أنا مش موافق على الكلام ده وده موقفى من الموضوع وياريت محدش يتاجر بالمحنة اللي أنا فيها.. شكرا".