الثلاثاء 21 مايو 2024 الموافق 13 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

"كنت مقضيها نسوان".. عمر كمال يلقن المقاول الهارب محمد على درساً قاسياً

الأحد 06/يونيو/2021 - 02:37 ص
عمر كمال
عمر كمال

رد المطرب عمر كمال على المقاول الهارب محمد على، درساً في الوطنية والانتماء للبلد، بعدما قام الهارب بالتعليق على منشور للمطرب عمر كمال يسأل متابعيه "الفلوس اللى معاك توديك تصيف فين؟".

وعلق المقاول الهارب محمد على في المنشور قائلا: "فلوس ايه ومصيف ايه ياعديم الانسانيه الناس مش لاقيه تاكل وبتتهجر من بيوتها ولما بتدافع عن بيوتها مش حقوقها بتتحبس والنيل هيروح وانت يازومبي بتقول الفلوس ال معاك توديك تصيف فين ،، خلوا عندكم دم وحسوا شويه  باخواتكم واهلكم ،، لكي الله يامصر"

ورد عمر كمال على المقاول الهارب: "خليك برا يا فاشل وملكشى دعوة بينا جوه .. بلدنا حلوة وجميلة من غيرك .. وحتى لو فيه سلبيات بلدنا وبنحبها .. مش زيك عاوزها والعة وانت برة مصر .. الحمد لله على نعمة الوطن والرئيس ... مفيش حد بيهجر من بيته يا فاسد يا كذاب وف بلدنا بنحن على بعض ومستورة الحمد لله"



ليتطور الأمر وينشر المطرب عمر كمال منشور اخر مصحوب بتعليق المقاول الهارب قائلاً: "عاوزينك تيجى هنا تحس بأخواتك .. النيل مش هيروح عشان فيه عندنا رجالة تقف لحقوقنا مش زيك.. وف بلدنا الناس قلوبها حنينة ومش بتسيب يموت من الجوع .. وعندنا رئيس بيبنى ومفيش حد بيهاجر من بيته.. مشوفتكش اتكلمت على موقف مصر فى غزة ولا موقف الرئيس من سد النهضة.. كنت بشوفك بعينى فى مارينا ف الساحل مقضيها نسوان مكنتش وقتها بتحس بأخواتك ليه.. ولا لما اختلفت بقت مصر وحشة دلوقتى !!"