الأربعاء 24 أبريل 2024 الموافق 15 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

أحمد العوضي يكشف كواليس دوره في مسلسل "اللي مالوش كبير"

الثلاثاء 13/أبريل/2021 - 12:09 ص
الفنان أحمد العوضي
الفنان أحمد العوضي

علق الفنان أحمد العوضي، على دوره  في مسلسل اللي مالوش كبير، في شخصية سيف الخديوي قائلاً: "شخصية مختلفة تماماً عن دوري في مسلسل الاختيار في شخصية الإرهابي هشام عشماوي".

وتابع  في مداخلة هاتفية عبر برنامج "كلمة أخيرة" الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي على شاشة "ON" قائلاً: "الاختلاف هنا ممكن أققوم على الدور أنه قبضاي باللغة الشعبية راجل حملة عنده عزوته وناسه وتركيبة مختلفة عن دور هشام عشماوي  في مسلسل الاختيار".

وواصل: "الدور مافيهوش تكشير  كتير وهيا شخصية تحمل  لزمات خاصة بها وإفيهاته  عشان تعلق   مع الناس سواء بحركة الايد أو الافيهات".

وحول قلقه من ردود الافعال على العمل قال: "قلقان طبعا لأني خارج من الاختيار وياسمين عبد العزيز طالعة من ونحب تاني ليه ؟.. وده في حد ذاته ضغط نفسي علينا لاننا   هنتجتمع في عمل واحد وده تحدي  مقارنة بأن لو كل  واحد عمل شغل لوحده وفي نفس الوقت عاوزين نعمل حاجة الناس متتوقعهاش".

وأكمل: "عاوزين نقدم حاجة كبيرة وجديدة  عشان تليق باننا نتجمع أنا وياسمين في عمل  واحد وبوعد المشاهدين  إننا نبقى في الصفوف  الاولى الاولى في السابق الرمضاني".

وحول دور ياسمين عبد العزيز قال: "عاملة دور تقيل وبشكل إحترافي مش بقول كده عشان هي مراتي لكن كنجمة أنا بمثل قدامها عشان  كده هي عاملة حاجة متمزية مختلف عن دورها في مسلسل ونحب تاني ليه رمضان الماضي".

وأكد أنه لم يلاقي صعوبة في  عمله مع زوجته ياسمين عبد العزيز قائلاً: "ماعنديش الحتة دي أني أققلق  من العمل قدام زوجتي بالعكس  كان مريح لي وةليها .. لاني ماعنديش في افكاري فكرة أن افرد ضلوعي  بالعكس أنا ببقى مهتم أنها تطلع أحسن مني وهيا كمان بتتمنى كده".

وحول مشاركة خالد الصاوي قال: فنان كبير ودمه خفيف أحلى كواليس في الدنيا بتطلع مع وجود الفنان القدير خالد الصاوي  وأنا بتعلم منه".

وحول قلقه من المنافسه قال: "بصراحة شديدة جداً المنافسة هي المنافسة في إسعاد المشاهد".