الأحد 12 مايو 2024 الموافق 04 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
توك شو

"الكينج" منير: "خايف على الاجيال الجديدة.. أى بنت مطلقة انا جاهز للجواز"

الإثنين 15/فبراير/2021 - 11:00 م
محمد منير
محمد منير

علق الفنان الكبير محمد منير "الكينج" على الفيديو على مشاركة الفنانة ليلى علوي له في الفيديو الذي تصدر السوشيال ميديا في أغنية "علي صوتك بالغنا " قائلاً : "عشان ليلى علوي  فنانة حلوة وجميلة" .

وأضاف الفنان محمد منير في مداخلة هاتفية عبر برنامج " كلمة أخيرة" الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة " ON" في تعليقه على طريقة تناول أغانيه لفكرة الحب بطريقة مختلفة قائلاً:  "بلاش يالميس السؤال ده؟  لاني كل يوم بتنقل من قلب لقلب عشان كده خايف على الاجيال الجديدة عشان الطلاق بيحصل بسرعة الاولاد بيشوفوا البنات في الصيف "بالمايوه " وفي الشتا يطلق عشان كده البنات بتتطلق كتير".. وقال مازحاً: "أى بنت مطلقة انا جاهز للجواز " .


واجاب  الفنان الكبير   محمد منير  " الكينج " على سؤال  الاعلامية لميس الحديدي  حول أقرب الاغاني في مشاوره الفني  لقلبه   قائلاً  : مافيش ألبوم في حياتي نزلته إلا وحبيته مافيش حاجة في حياتي بعملها إلا عن طريق الحب في كل علاقتنا   " وتابع    في مداخلة هاتفية عبر برنامج " كلمة أخيرة  " الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة " ON" قائلاً:" ده مش رايي لوحدي  كل جيل المطربين كده وربنا يدي  طول العمر للفنان عادل إمام ويسرا وإلهام شاهين  وصفية العمري   .. إحنا والناس دي الي فاضلين من أجمل حاجة في مصر .

وفي رده على سؤال الاعلامية لميس الحديدي  حول أقرب اغاني الحب لقلبه قال : "  هرد بنفس الاجابة واققول  هي الاغنية الي لسه أنتوا مسمعتوهاش   الي هي  لسه عندي في السر  وطالما المنصف الفني نزل السوق  فخلاص علاقتي بتنقطع بالاغنية  بفكر بعدها في الجديد والجديد مليان  .

وحول ألبومه الجديد " باب  الجمال "   الذي طرح منه ثلاث اغنيات قال : "  طبيعة الانتاج تغير بعد عصر " الكاسيت " ودلوقتي مع تطور   العصر بقى فيه الانترنت  لكن مع ذلك " ولاد الكلب  " الحرامية منتشرين على   الانتر نت لكن في النهاية هو موضة الزمن عشان كده المنتج  بيضطر يسرسب الاغاني  كل اسبوعين وكل شهر وهكذا  ".