السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

حقيقة انفصال شيماء سيف عن زوجها محمد كارتر.. تفاصيل

الأحد 07/يناير/2024 - 08:07 م
شيماء سيف وزوجها
شيماء سيف وزوجها - أرشيفية

انتشرت خلال الساعات القليلة الماضية، بعض الأنباء عن انفصال الفنانة شيماء سيف، عن زوجها محمد كارتر، بعد نشرها مقولة عبر موقع التواصل الاجتماعي إنستجرام، قالت فيها: "إن لم تستطع أن تكون لها زوجًا، فكن رجلًا". 

 

وكتب "كارتر" عبر حسابه بموقع فيس بوك: "حصريا ووقع الطلاق وعنف جسدي ومعنوي ولفظي الكلام ده ممكن يكون عند امك مش عندنا  وناقص تحلفوا انه حصل لا وخيانة  وجواز عرفي ولا في الأفلام !".


تابع: "بتجيبوا الهري دي منين؟ وهو أي كلام علشان تكسبوا ريتش ولا مدفوعلكوا علشان تروجوا لكلام مالوش أي  أساس؟.. عاوزين ايه؟.. طيب ما كل مرة بيبان انكم كذابين وشكلكم وحش،  آه معلش ما انتم وشكم مكشوف ومايفرقش معاكم الفضايح.. كان نفسي أخد المسار القانوني وارفع قضية عليكم بتهمة التشهير،  ولكن انتم ارخص من الورق اللي هيتكتب عليه المحضر".

 

وشاركت الفنانة شيماء سيف، في الموسم الرمضاني الماضي من خلال مسلسل 1000 حمدالله علي السلامة مع الفنانة يسرا، وكانت تدور أحداثه في إطار كوميدي، وشارك في بطولته عدد كبير من الفنانين من بينهم محمد ثروت، سما إبراهيم، مايان السيد، آدم الشرقاوي، وآخرين من إخراج عمرو صلاح وتأليف محمد ذو الفقار