الثلاثاء 07 مايو 2024 الموافق 28 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
رياضة

جهاز الزمالك يؤدي مناسك العمرة قبل مواجهة الشباب السعودي في البطولة العربية

الأحد 30/يوليو/2023 - 12:37 م
مصر تايمز

حرص الجهاز الفني لفريق الزمالك على أداء مناسك العمرة على هامش تواجد الفريق بالسعودية للمشاركة فى منافسات البطولة العربية، التى تقام فى الفترة من 27 يوليو إلى 12 أغسطس المقبل.

 

جهاز الزمالك يؤدي مناسك العمرة قبل مواجهة الشباب السعودي في البطولة العربية

 

وأدى مناسك العمرة كل من عبد الواحد السيد مدير الكرة، ومدحت عبد الهادى المدرب العام، ومحمد عبد المنصف مدرب حراس المرمى، بالإضافة إلى أحمد مجدى المدرب المساعد بالفريق والتقط أوسوريو المدير الفني للفريق صورة مع أعضاء الجهاز المعاون له فى الفندق قبل توجههم لأداء المناسك.

 

أول تعليق من مرتضى منصور بشأن واقعة الاعتداء على عضو الزمالك
 

 

كشف مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك "المعزول" حقيقة الفيديو المتداول بشأن واقعة الإعتداء على أحد أعضاء النادي.

 

وقال مرتضى منصور، في تصريحات عبر قناة الزمالك: "عاوزين إيه من نادي الزمالك ومن مرتضى منصور، الزمالك فرحان جدًا، كسب 4 في أول مباراة له في البطولة وأصبح أول المجموعة في بطولة صعبة".

 

وأضاف مرتضى منصور: "الفرحة دي لازم يبقى وراها مصيبة، ازاي تفرح، المصيبة دي النادي المنافس بيعملها والسوشيال ميديا الزملكاوي بيشيرها، أنا لقيت رسالة جايالي الصبح واحده بعتالي رسالة على حادثة فرد الأمن انتي صفتك ايه؟، سألت وقالولي أن تلك الواقعة من سنتين، أنا مش فاكر كنت موجود رئيس نادي ولا لأ، بس اللي أنا فاكره لو أنا كنت رئيس نادي (بقطع رقبة الأمن) وده بيحصل كل يوم أي فرد أمن يتجاوز، يتم فصله".
 

وتابع مرتضى منصور: "العضو صاحب الواقعة جاء لي وأكد لي أن تلك الواقعة كانت من سنتين، أنا لسة شايف الفيديو ومشوفتش الواقعة وقتها ومعتقدش أنا كنت موجود لأن ده شغل بلطجة، الفيديو ده من سنتين بيتشير النهاردة ليه؟ عشان الزمالك طلع من البدروم وبقى في السما، انتوا عاوزين ايه من نادي الزمالك، كل الأندية بيحسب فيها خناقات، في مجازر في الأهلي روحوا شوفوها".

 

وهاجم مرتضى منصور رئيس الزمالك الصادر في حقه حكم بالعزل الإعلامي السابق بقناة الزمالك ومحلل قنوات SSC الحالي أحمد عفيفي ، وذلك بعد فوز الزمالك على الاتحاد المنستيري بالبطولة العربية.

 

وقال مرتضى منصور في تصريحات تلفزيونية عبر قناة الزمالك: "بقول لأحمد عفيفي انت هتطق ليه إنت ملكش علاقه بالزمالك ، إنت مشيت او اتطردت من القناه ومبتقولش كلمه حلوه على الزمالك بقول للاتحاد العربي ده كان قاعد هيتطق".


وواصل: "أنا بقول للاتحاد العربي ياريت بلاش أحمد عفيفي تاني في ماتشات الزمالك وبعدين إحنا عندنا فالسعودية خالد الغندور وطارق يحيى كل دول موجودين هناك دلوقت عادي، إحنا عدينا خطوه ولسه فاضل خطوتين وأنا عندي إحساس إننا هنوصل للمباراة النهائية".