الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
محافظات

أمال تستغيث من طليقها ببنها: طردني في الشارع وحرمني من رؤية ابني

السبت 27/مايو/2023 - 10:19 ص
مصر تايمز

استغاثت السيدة "آمال" عبر بث مباشر على موقع "مصر تايمز"، من بطش طليقها وحرمانها من رؤية نجلها وتعديه عليه بالضرب المبرح، والهرب به لمكان لا تعلمه، مبتدئة حديثها بقول "معرفش حتي أراضيه فين، ابني عاوزة اشوفه تاني أيام طويلة من الحرمان".

بدموع الحسرة والندم، روت "آمال" تفاصيل خلافاتها مع زوجها والسبب وراء حرمانها من نجلها، موضحة أنها تقيم مركز بنها التابع لمحافظة القليوبية، وانفصلت عن زوجها منذ 3 سنوات، وحاولت لعدة مرات تحسين العلاقة مع به لأجل طفلها، ولكن والده منعها من رؤيته تمامًا.

 

أمال تستغيث من طليقها ببنها: حرمني من رؤية ابني

 

وأشارت السيدة أنها اتفقت مع نجلها على رؤيته واصطحابه معها بعد انتهاءه من الامتحانات في المرحلة الابتدائية، ولكن انقطعت أخباره فجأ، مضيفة "قولتله زي ماتفقنا أجي أخدك وتقعد معايا بعد متخلص الامتحانات، لكن اختفي ولما تواصلت مع ابن الجيران حسيت أنه مش كويس".

واستكملت الأم أنها بمجرد شعورها بعدم الراحة على طفلها قررت الذهاب له، لتفاجئ أنه مصاب بحروق وسحجات إثر تعدي والده عليه بالضرب المبرح، قائلة "حسيت أنه مش كويس كلمته عن طريق ابن الجيران، وبعدين روحت أشوفه، شوفت دماغه مفتوحة وجسمه متبهدل من الحروق".

وعن حياتها معه قبل الانفصال، توضح والدة الطفل أنه تعدي عليها بالضرب المبرح عدة مرات ولأسباب لا تذكر، وأضافت "في أب يعمل في ابنه كده أدوني أي سبب يعمل كده في ضناه، ليه وعشان أيه لا سرق ولا قتل عشان يعمل فيه كده، عاوزة ابني يرجعلي تاني، حرمني من رؤية ابني".