الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فيديو

أسرة الطفلة "صباح" ضحية حادث سير بعين شمس: المتهم دهسها وهرب وعايزين حقها

الثلاثاء 23/مايو/2023 - 04:54 م
مصر تايمز

كشفت أسرة الطفلة صباح بعين شمس عن مصرع ابنتهما،أسفل عجلات سيارة بسبب السرعة الزائدة في مزلقان عين شمس خلال تصادم التوك توك في سيارة .

مصرع طفله أسفل عجلات سيارة بسبب السرعة الزائدة

وروت والدته الطفلة صباح ، تفاصيل الحادث قائلة : كنت أنا وأبنائي 3 في التوك توك وصباح كانت معايا ومروحين في الطريق وفي شارع أسما شنودة ظهرت سيارة سريعة وخبطته في التوك توك ، من الجنب اليمين وتقلب بينا أنا وأولادي ببص علي بنتي لاقتها بره التوك توك وهي كانت قاعدة في النوص .

 

وبدموع وحزن الأم الناس خرجتنا وبقلهم في طفلة تانيه ناقصة وبندول لاقينها تحت التو توك نزل علي دماغها وشالوها علي جنب وقالوا البنت ماتت وهي كانت مغشيا عليها  أصيبت بكسرين في الجمجمة وحصل له نزيف وكسر في الحاج وكسر في الذقن هي ادمرت ومش "داريانا بينا "بتبص عليا ومش بتنطق .

 

بدموع الأم عايزة حق بنتي اللي ماتت

وأشارت بأنها تم نقلها إلي مستشفى الدمرداش وخرجت وقالوا تم شفاها وبعد 4 أيام تعبت تاني وتصرخ دماغي تعباني وماتت واللي تسبب في موت بنتي تم القبض عليه وخرج بكفالة 200 جنية “ وبالدموع قالت الأم ” عايزة حق بنتي .

 

وأوضح والد الطفلة كانت داخلة المستشفي وهي عندها تشنجات وحالتها كانت سيئة مده شهر كانت في المستشفى وخرجوها وكانت لسه تعبانه من أثر الحادث .