الجمعة 17 مايو 2024 الموافق 09 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

حمادة هلال عن مسلسل المداح:"فتحنا للجمهور باب الخيال"

الخميس 04/مايو/2023 - 10:18 ص
المداح 3
المداح 3

تحدث الفنان حمادة هلال عن كواليس مسلسل “المداح” الجزء الثالث (أسطورة العشق)، بعد النجاح الكبير الذي حققه، خلال عرضه في موسم رمضان 2023.

 

حمادة هلال عن مسلسل المداح: فتحنا للجمهور باب الخيال

 

قال حمادة هلال خلال استضافته في برنامج “يحدث في مصر” والذي يعرض عبر قناة أم بي سي مصر:" كل الأفلام والأجزاء الكبيرة في المسلسلات والسوبر هيرو بالنسبالهم هو راجل الدين بيخرج الشياطين واحنا مش بنخوف الناس العكس الناس بتشوف وبتعرف أن الحاجة دي سهل جدًا تبقى حواليك وفي نفس الوقت انت العلاج عندك اهو وهو ربنا مفيش احسن منه".

 

تابع: “احنا كنا على شعرة، و الشعرة دي انت ممكن تقول حاجة تضل بيها ناس تخلي الناس تقول كده وموضوع الجمل اللي مخلوق من نار مكنتش الناس تعرف كده وكان في الجزء الثاني”.

 

أضاف حمادة هلال:" في الجزء الثالث كان عن الأم ممكن تبقى حامل في شيطان هو الموضوع صعب وكان دراما وفتحنا باب الخيال والانسان وارد يحصله كده والرسول كان استعيذ من الشيطان في كل حاجة وربنا ذكر الحور العين في القرآن".

 

مسلسل المداح الجزء الثالث

 

مسلسل المداح الجزء الثالث، بطولة الفنان حمادة هلال وهبة مجدي ويسرا اللوزي ومحمد عز وعصام السقا ودنيا عبد العزيز وحنان سليمان وهلا السعيد وعفاف رشاد وخالد سرحان ومحمود عامر وبسمة ماهر وتامر شلتوت وسلمى أبو ضيف ورانيا فريد شوقي ومحمد مهران ولوسي وعبد العزيز مخيون وأحمد ماهر وصبحي خليل وأحمد كشك، إنتاج شركة سكرمو ميديا- إسلام المرسي، من تأليف وليد أبو المجد وأمين جمال وشريف يسري ومن إخراج أحمد سمير فرج.