الثلاثاء 14 مايو 2024 الموافق 06 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

"قلة أدب وتنمر".. جمهور شيرين عبد الوهاب يهاجم فنانة سعودية سخرت منها ومن مشاكلها

الخميس 13/أبريل/2023 - 04:47 م
ريما عبد الله
ريما عبد الله

هاجم جمهور الفنانة شيرين عبد الوهاب من مختلف الدول العربية الفنانة السعودية ريما عبد الله التى سخرت من شيرين عبد الوهاب ومشكلتها الأخيرة وأزمتها مع حسام حبيب.

 

وظهرت ريما عبدالله بنفس قصة شعر شيرين عبدالوهاب واستخدمت كلمات ساخرة في غنائها الأغنية تشير إلى الأزمة التي تعرضت لها شيرين عبدالوهاب مع زوجها حسام حبيب مؤخرًا

وجاءت كلمات الأغنية التي قدمتها ريما عبدالله "ضرب تاني" مع نفس موسيقى وألحان أغنية جرح تاني.. ضرب تاني هو قلبي لسه طاب من الأولاني... أروح له تاني هو قلبي ينسى ضربه الأولاني.. وقعت مرة وقمت من السرير.. تاني ضربت مرة وقلت ضرب الحبيب غالي .. من النهارده مفيش إدمان مفيش ألوان.. من النهارده شرب مفيش ده كمان مفيش يا زمان.

 

وانهالت التعليقات التى تهاجم ريما عبد الله وطالبوا شيرين عبد الوهاب باتخاذ الإجراءات القانونية ضدها ووصفوا ما فعلته بإنه سخرية وتنمر.

 

وكشف إيهاب صالح مدير أعمال الفنانة شيرين عبدالوهاب عن قيامه بإتخاذ الإجراءات اللازمة ضد برنامج ستديو 23 والذي يعرض على شاشة mbc، وتعتمد فكرته على تقليد النجوم في الوطن العربي

وعلق إيهاب صالح على الفقرة وقال"إللي هقولوا ده رأي شخصي: عيب جدا من قناة محترمة.. إن يطلع حاجة زي كدة على فنانة كبيرة وعظيمة زي شيرين وده تنمر وقلة أدب.. كمدير أعمالها ف أكيد هناخد الاجراء اللازم على طول.. إللي هقولوا ده رأي شخصي: عيب جدا من قناة محترمة زىmbc1 يطلع حاجة زي كدة على فنانة كبيرة وعظيمة زي شيرين وده تنمر وقلة أدب، أنا كمدير أعمالها ف أكيد هناخد الاجراء اللازم على طول".