الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
رياضة

مرتضى منصور يزف خبرًا سارًا للاعبي الزمالك بعد ثلاثية سموحة

الثلاثاء 14/فبراير/2023 - 10:02 ص
مرتضى منصور
مرتضى منصور

أبدى مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك، غضبه الشديد من تجاهل دوره في الفوز الذي حققه الفريق الكروي الأول بنادي الزمالك على سموحة، بنتيجة 3 - 1، في المباراة التي جمعتهما مساء أمس بملعب "برج العرب"، ضمن منافسات الدوري العام.

 

مرتضى منصور يزف خبرًا سارًا للاعبي الزمالك بعد ثلاثية سموحة

 

وقال مرتضى منصور في تصريحات عبر صفحته الرسمية على "يوتيوب"، "بقالي أسبوع بتشتم أنا وأمير وأحمد، مفيش كلمة شكر اتقالت لينا في أي برنامج، هو رئيس النادي مالوش دور غير في الهزيمة بس".

 

وأضاف مرتضى منصور، "المحللين في قناة أون وقناة الزمالك قعدوا ساعتين يتكلموا على عبقرية فيريرا و3 ساعات على عبقرية اللاعبين، طيب الراجل اللي كان بيتشتم هو وأولاده بقالهم أسبوع محدش اتكلم عليه ليه، ادوا الراجل رئيس النادي اللي هو قائد المركب، كلمة هو أولاده كلمه، خاصة اللي ناس زي طارق يحيى أو أحمد عبدالحليم أو حمادة عبداللطيف أو عبدالحليم علي كانوا حاضرين الأجتماع في بيتي".

 

وأشاد مرتضى منصور بأداء لاعبي الزمالك في مباراة سموحة، قائلاً، "ولادنا طلعوا رجالة النهاردة، كان بيكلمني شيكابالا، وكلم أمير، يوم الثلاثاء كل فلوسهم هتكون في حسابتهم، أنتم فرحتوا فرحتو جماهير الزمالك ، وأنا هفرحكم.. العب وأبذل كل جهدك في الملعب وفي النهاية التوفيق بتاع ربنا، الدوري مازال طويل، احنا في بداية الدوري الثاني".

 

كما علق مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك على تألق سيف فاروق جعفر في مباراة سموحة قائلاً، "سيف جعفر أثبت في مباراة سموحة، أنه أفضل من إمام عاشور، لاعب صغير في السن، أمامه مستقبل كبير، سيف لما حصل على الفرصة أثبت أنه أحسن من أبوه 100 مرة على الأقل مبيقعش في منطقة الجزاء للحصول على ضربة جزاء".

 

ووجه مرتضى منصور، رسالة إلى فاروق جعفر قائلًا: "طبطب على ابنك، أنا سألته لما بتلعب كويس أبوك بيكلمك قالي (لا مبيكلمنيش) سيف، ابننا كلنا ومتربي في وسطنا، وكانوا عاوزين يمشوه وأنا إللي رفضت".