الخميس 08 ديسمبر 2022 الموافق 14 جمادى الأولى 1444
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

"أنا فلاح".. مظهر شاهين يكشف سبب عدم رده على هجوم ندى الكامل

الأحد 11/سبتمبر/2022 - 08:53 م
مظهر شاهين
مظهر شاهين

كشف الشيخ مظهر شاهين عن سبب عدم رده على هجوم ندي الكامل ، طليقة أحمد الفيشاوي قائلا" أنا قضيتي الدين وأدعو الناس للتسامح وأنا أزهري وفلاح ورجل متربي وانتسب للأزهر الشريف ولازم احترم عمتي والزي بتاعي".


وقال فى بث مباشر مع " مصر تايمز"،" طول عمري لما حد يسئ ليا بقوله ربنا يسامحك فأنا رجل فلاح وأبويا الله يرحمه قالي لو ست شتمتك ما تردش عليها .. وأنا مسامحها ومش هأخد أي إجراء ضدها".


وقال الشيخ مظهر شاهين،" أعظم انتصار في الدنيا هو الانتصار على النفس والشيطان وبقولها ربنا يسامحك ومتنازل عن حقي يوم القيامة ولو هي عايزة تاخد حقها بالقانون تتفضل حقها".


وقال الشيخ مظهر شاهين تعليقا على هجوم ندي الكامل طليقة أحمد الفيشاوي، قائلا" في ناس الكلام عن الدين بيجيلها ارتكاريه.. أنتي اللي بدأتي وجتيلي مش أنا".


وتابع فى بث مباشر مع " مصر تايمز"،"  الإسلام ليس في خصومة مع الفن الإسلام فى خصومة مع الفجر"، متابعا،" بعض الفنانين بيعتبروا أن الإسلام هو حائط الصد اللي مانعهم إنه يعملوا أعمال عادية والمجتمع شايفه عادي".

 

وأشار إلي أن بعض الفنانين يعتقدوا إنه لو مافيش دين هينطلقوا وهذا الكلام غير صحيح لأن هناك مئات الفنانيين عالميين دون أن يقتربوا للجنس والمثلية الجنسية.