الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

إيمي تاتو بعد وقف برنامجها: ولا يفرق معايا واتعرض عليا التمثيل

الأربعاء 03/أغسطس/2022 - 11:51 م
إيمي تاتو
إيمي تاتو

علقت إيمي تاتو على مجلس الاعلى لتنظيم  الإعلام بعد وقف برنامجها على قناة الشمس، على صفحتها على موقع التواصل الإجتماعي "الفيسبوك ".

قائلة: " الحمد لله والفضل كله لله قدر الله وما شاء فعل هوه انا بصراحه مش عارفه ليه حصل غضب علي السوشيال ميديا وخصوصا عند بعض الاعلامين وخصوصا المبتدئين الموضوع اخد اكبر من حجمه الموضوع كله كان فقره في برنامج بتقدمه مذيعة أصلا إكتمال الموضوع أو نهيه ولا فرق معايا ".

تابعت إيمي تاتو " انا قبلته بناءا عن طلب كثير من السيدات عن عرض بعض المعلومات والتجارب اللي تخص جمال المرأه وعلاقتها بالشعر والبشره والتاتو ".

أضافت :" أنا أتعرض عليه كتيييير من التمثيل والظهور في برامج وحلقات خاصه وعرض قصه حياتي وعلطول برفض لاني فعلا تركيزي كله على شغلي".

أردفت:" وده البرنامج الوحيد اللي قبلته لانه خاص بفقره عن المرأه اعتبرته كدردشه زي مبدردش على بيدج المطبخ او التاتو ..كبرته الموضوع اووووى ودي معاها ودي معهاش وهوه لا فارق عندي من أساس".

أكدت إيمي تاتو: " أنا برفض اي عرض منتج كاعلان مع ان المكسب من ورا كتير .. انا برفض لقاءات كتيييير مع صحافين والقنوات معروفه جدا وكمان بمقابل مادي ..انا برفض دخولي في التمثيل مع ان كتير شجعني اني اقبل ..برفض استغل بيدجاتي لأي نوع من الترويج او زياده الرتش ..كل شغلي تاتوهات والمطبخ كحب دردشه معاكم وليس اكتر ".

أشادت "مع احترامي طبعا لقناه شمس وغيرها انا اقدر على بيدج واحد من بيدجاتي مع احلي فانز اوصلهم اللي عيزاه وتحت أمرهم في اي استفسار ".

إيمي تاتو توجه الشكر لريهام سعيد 


ووجهت إيمي تاتو الشكر للإعلامية ريهام سعيد :" بشكر جدددددا استاذه ريهام سعيد الاعلاميه الكبيره لدعمها ليا وتوضيح الوضع رايك ووقفتك على راسي.. وطبعا غيرها من الاعلامين المحترمين ومن النقابه ومن أعضاء التمثيل الف شكر لذوقكم كلكم".

واختتمت :" احب اوصل معلومه خصوصا للإعلامين المبتدئين اللي شنه الهجوم وغيرهم ..حب الناس مش بيشتري بالفلوس حب الناس ده من عند الله ولا بالشهادات ولا التدريبات .. يمكرون ويمكر الله والله خير الماكرين ..وانا حب الناس ليا يسوي كنوز الدنيا ..و استنوني بالاحلي لايف اليوم بإذن الله".