السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
حوادث

رواد مواقع التواصل يتداولون قصة لفتاة "مختطفة" داخل سيارة بالدائري وسماع صراخها

الأربعاء 11/نوفمبر/2020 - 12:21 ص
صورة أرشيفية
صورة أرشيفية

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" قصة "لم يتأكد من حقيقتها" تحكي قصة أحد الاشخاص الذي يسرد قصة فتاة تم أختطافها فى سيارة ملاكي وقال " في بنت كانت بتصرخ جامد جوا العربية دي ايه العمل  ضرووري بسرعه " .. ونشر مع القصة صورتان لسيارة ملاكي ادعي انها التي خطفت الفتاة، وتم تصوير السيارة التي يتحدث عنها من الخلف من سيارة من قام بالتصوير .

 

ثم تضمن البوست "الذي نشره على صفحته أكثر من شخص بنفس النص والصور وبأكثر من أسم" ، تعديلا قام كاتب البوست بترقيمه رقم 1 وقال فيه "الكلام ده يا جماعه كان على الدائري قصاد دار السلام فضلت وراه لغاية ما ركن قصاد قطاميه جولف على الدئري برضو ساعتها ركن لما خد باله اني ماشي وراه دي وقت لما اخدت الصوره بعدها اتحرك وانا فضلت وراه جيت على يمين عربيته على اشوف البنت لقيتها مرعوبه وعماله تعيط وبيقولي انت بتمشي ورايا ليه وقام كاسر عليا جامد كان هيلبسني في حاجز الخرسانه وقام طاير وانا فضلت وراه على الدئري دخل يمين اللي يطلعه على كوبري محور المشير طنطاوي وفضل ياخد في الدورانات هناك يطلع الكوبري وينزل نزلة التجمع ويرجع يوتيرن ياخد دورانات الكوبري نفسه لحد ما تاه مني" .

 

وأضاف كاتب البوست " في الدورنات دي شاورت لعربية ضرطة كانت معدية وقولتله في واحد خاطف واحده قالي اطلع وانا وراك لما تاه مني ركنت واديت الضابط مواصفات العربية .. ربنا يستر عليها .. نمر العربية : وكتب ارقامها وهي نيسان سينترا فضي .. لو حد يعرف يعمل حاجه يعمل لان الموضوع خلص عندي للأسف " .

صم أضاف تعديل اخر برقم ٢ قال فيه "انا كلمت النجده واديتهم مواصفات العربية وقولت لهم اللي حصل بالضبط واديتهم بياناتي" .