الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
رياضة

محمد النني عن صيام رمضان: ربنا بيقويني.. وأرسنال يقدر قدسية الشهر الكريم

السبت 23/أبريل/2022 - 04:20 م
محمد النني
محمد النني

كشف الدولي المصري محمد النني، لاعب خط وسط فريق آرسنال الإنجليزي، عن برنامجه في شهر رمضان مع الفريق، على الرغم من مباريات الدوري في وقت الصيام.

وقال النني في تصريحات مع مراسل "بي إن سبورت"، بعد مباراة مانشستر يونايتد: "مش باكل كتير في الفطار، علشان أقدر أدي مع الفريق، والنادي سايبني براحتي"، مضيفاً، "الأجواء متعبة في وقت الظهيرة، ولكن الحمد لله ربنا بيقويني".

وواصل: "بأدي اللي عليا في التمرين، منذ البداية كأني بلعب بشكل أساسي مع الفريق، لأنه لابد أن أكون جاهز في أي وقت"، متابعاً، "الحمدلله النادي هنا محدش بيكلم معايا في الصيام مقدرين شهر رمضان وبيحترموني الماتش النهارده كان صعب في عز الضهر والحر لكن اكيد مستني الفطار عشان أكل لان باجي ع الفطار وأكل كتير بحب الأكل".

وحقق فريق أرسنال المحترف ضمن صفوفه محمد النني، لاعب منتخب مصر فوزاً غالياً على مانشستر يونايتد، بنتيجة 3 - 1، في لقاء جمع بين الفريقين في الجولة الرابعة والثلاثون، من منافسات الدوري الإنجليزي الممتاز، على ملعب "الإمارات".

وتوقف رصيد مانشستر يونايتد عند 54 نقطة في المركز السادس بجدول ترتيب الدوري الإنجليزي الممتاز "البريميرليج"، بفارق ست نقاط خلف أرسنال، الذي رفع رصيده إلى 60 نقطة في المركز الرابع، أخر المراكز المؤهلة لدوري أبطال أوروبا.