الجمعة 17 مايو 2024 الموافق 09 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
رياضة

تريزيجيه : حسم الصعود سيكون فى السنغال

السبت 26/مارس/2022 - 01:15 ص
محمود حسن تريزيجيه
محمود حسن تريزيجيه

صرح اللاعب محمود حسن تريزيجيه لاعب المنتخب المصرى وفريق إسطنبول باشاك شهير التركى ان لم يتم الصعود من القاهره ولكن سيتم الصعود من خلال مباراة العوده فى السنغال.

وأكد تريزيجية على قوة الفريق السنغالى وان الجميع لم يطمئن لنتيجة المباراه وسيتم التجهيز لمباراة العوده بكل قوة ـ متابعاً"خسارة نهائى كأس الامم الافريقيه وأكد انه من الصعب خسارة نهائيين للبطوله الافريقيه ولكن سيتم التعويض بالمكسب والصعود لكأس العالم على حساب المنتخب السنغالى".

وعلى صعيد آخر قال ميدو خلال برنامج "الريمونتادا" المذاع على قناة "المحور": "حققنا فوز مهم على السنغال ولكن ملعبناش كورة، قدام 60-70 ألف، أيوة سجلنا هدف مبكر وكان مفروض نسيطر على الماتش ونلعب الكورة بتاعتنا".

وأضاف: "احنا ملعبناش كورة ومنقلناش الكورة نقلتين تلاتة على بعض تشفع لينا نروح كأس العالم، النهاردة ملعبناش كورة بتلاتة جنيه، المكسب مقلق وأنا عمري ما شفت منتخب مصر في ملعبه مش عارف ينقل كورة".

وواصل ميدو انتقاده لأداء منتخب مصر، قائلاً، "بننقل الكورة نقلة والتانية تتقطع؛ ببساطة وانت كسبان تحتفظ بالكورة أحنا ملعبناش كورة خالص ومش عارف هنلعب ازاي هناك؛ الكلام اللي بقوله يزعل ولكن احنا ملعبناش كورة خالص".