الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

"قعدلي تحت البيت".. سائق يتحرش بفتاة بعد رفضها الركوب معه

الخميس 18/نوفمبر/2021 - 06:06 م
المتحرش
المتحرش

أثارت فتاة تدعى "ندى مجدي"، حالة من الجدل على مختلف مواقع التواصل الاجتماعي، وذلك بسبب أنها قامت بنشر مجموعة من الصور التي ترصد من خلالها رسائل خادشة للحياء من قبل إحدى السائقين بشركة التوصيل لتحذر الفتيات الأخريات من هذا الشخص.

وكتبت الفتاة عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، " إمبارح عملت ريكوست لرحلة السواق كلمني مش عارف يوصل للبيت قعدت أشرحله بالراحة وأنا بشرح راح قايلي" لا ركزي عشان متقعديش تلفيفيني حولين نفسي كتير " قلت مش مشكلة,  وصل ف أول ما وصل قالي: " ما أنا كنت هنا من الأول".

وتابعت: "قلتله ما أنا قلت لحضرتك من الأول بردو إدخل الشارع بس حضرتك يمكن مخدتش بالك".. قالي " لالالالا مقلتليش".
 
وأضافت: "قلتله حصل خير أنا آسفة لحضرتك ، ها وصلت ؟" قالي :" آه أنا تحت حضرتك تحت بقى ولا هتلطعيني عقبال ما تلبسي الجزمة و تنزلي قلتله : " هو حضرتك بتكلمني كدة ليه ؟" هو :" لاا مش قصدي بس مبحبش أستنى و بقالي كتير بلف".

أضافت: "قلتله تمام دقيقة و نازلة قفلت و بعدين حسيت إني مش عايزة أركب مع حد كلمني كدة ف بمنتهى الإحترام عملت كانسل للرحلة ، أول ما عملت كانسل كلمني 6 مرات ف أنا مردتش خلاص ، نزلت عشان أركب مع حد تاني لقيته واقف تحت البيت بالظبط رغم إن الفرق بين كنسلت أول رحلة و الثاني لما جيه كان 10 دقائق".

أردفت: " المهم وقت كافي إنه يمشي من تحت البيت ف عديته و رُحت ركبت مع التاني ، ف جاتلي رسالة على الواتس آب بالصورة ديه الحقيقي أنا مكسوفة و أنا حطاها بس هو أنا مش متخيلة لو كنت نزلت ركبت معاه و توهنا ولا إتعصب في الطريق ولا منغير ما أي حد يجي جمبه كان ممكن يعملي إيه".

استكملت حديثها: " و لو عليا ف الحصل حصل بس مش قادرة أتخيل إن دة ممكن يعدي على بنات تانية غيري يوصلهم في حتة و يكونوا معاه لوحدهم ف إتواصلت مع الشركة ف كان ردهُم التحسه مبرمج " إحنا بنعتذر بلا بلا بلا و هنقوم بحظر السائق لاستخدام الخدمة لفترة زمنية محددة " ، فترة زمنية محددة ديه الممكن اكون 3 أيام مثلاً و يرجع يشتغل تاني عادي و نرجع نقول هى حالات الإغتصاب و التحرش زايدة ليه يا جماعة ؟؟ عشان مفيش فعل بيحصل يا جماعة بردو و حقيقي لا تعليق و ربنا يحفظ أي بنت بتضطر تتعامل مع ناس شبه ديه و تتهان و هى قاعدة في بيتها كدة عادي" .