الثلاثاء 14 مايو 2024 الموافق 06 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

أول تعليق من ريهام سعيد على إيقاف حسن شاكوش (صورة)

الأحد 05/سبتمبر/2021 - 08:58 م
حسن شاكوش وريهام
حسن شاكوش وريهام سعيد

قررت نقابة المهن الموسيقية اليوم الأحد، إيقاف تصريح الغناء لمطرب المهرجانات حسن شاكوش لأجل غير مسمى.

وعلقت الإعلامية ريهام سعيد، على القرار بنشر تدوينة عبر حسابها الشخصى على موقع التواصل الاجتماعى "فيسبوك": "يمهل ولا يهمل".

وفي وقت سابق، نشبت أزمة كبيرة بين الإعلامية ريهام سعيد وحسن شاكوش بعد تصريحات ريهام، ببرنامج "شيخ الحارة"، والتى أكدت خلالها أن شاكوش بالنسبة لها عدو، لأنه تعامل معها بشكل سيئ للغاية عندما طلبته أن يغنى فى حفل داخل منزلها بالساحل الشمالي.

كما شنت الإعلامية ريهام سعيد ، هجوم على مطرب المهرجانات حسن شاكوش بعد رفع قضية عليها قائلة "عيب.. لو انت زى ما بتقول شوفت حاجات ماينفعش تطلع تقول عليها .. أنا دورت على عنوانك علشان أرفع عليك القضية لقيتك من بولاق الدكرور من حارة صغيرة وبيت مالهوش نمرة يعنى جاى من حارة صغيرة من بولاق الدكرور".

وتابعت من خلال فيديو عبر صفحتها على موقع التواصل الاجتماعى، "ماينفعش أطلع اتكلم عن واحدة ست وعيالها .. الفيديو الوحيد اللى على صفحتك هو اللى عليه اسمى .. انا مغلطتش فى أخلاقك ولا أهلك أنا اتسألت سؤال ورديت عليه .. أنت غلطت فى شرفى .. وعيالى اللى جبت سيرتهم أنت ماتحلمش تسلم عليهم"، وقالت  موجه حديثها للمطرب حسن شاكوش" المحامى بتاعك ماقالش ليك إنتى لما أخد براءة هرفع عليك قضية تشهير وهكسبها وهاخد منها ملايين".