الثلاثاء 14 مايو 2024 الموافق 06 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

صديق كريم صبري: "كان تعبان وعيلته استخسرت تساعده"

الإثنين 12/يوليو/2021 - 04:10 م
مصر تايمز

كشف صادق عادل، صديق الفنان الراحل "كريم" شقيق رامي صبري، ما تعرض له صديقه بسبب المشاكل الصحية التي عانى منها ودخل على إثرها مصحة لعلاج الإدمان قبل وفاته غرقا في ترعة المريوطية بالبدرشين.

كتب صديق الراحل كريم صبري عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، "كريم مكنش بالصورة الي بتتقال دي أبدًا، كريم مكنش بالوحاشة دي، بالعكس ده من أرجل الناس اللي عرفتها في حياتي، ارحموه بقى ده خلاص مشي وسابكم، بلاش التشويه ده في صورته".

وأضاف: "كريم كان مكتئب وتعبان من كل القريب منه، واللي استنا منه مساعدة وملقهاش، كريم كان فنان وشاطر ومجتهد وملقاش الدعم الكافي، فاكتئب وده طبيعي لواحد الناس فاهمه إنه ياما هنا وياما هناك، وهو يا عيني بيعافر وبيحاول بكل جهده، للأسف اللي بيكون من عيلة فنية الناس بتستخسر تساعده، وفاهمين إن العيلة الكريمة عاملة الواجب معاه، و فيه ناس تانية أولى".

وتابع : "بس الحقيقي إن ده غلط تمامًا، لاحد بيساعد ولا قريب ولا غريب، صحابه بس اللي وقفت جمبه، وكانت بتحاول تعمله حاجه مش أكتر، سواء محمد شفيق أو كريم أسامة، أو أنا أو كام شخص بس اللي قريبين منه، لكن مافيش اللي الناس فكراه ده، بلاش تشويه في إنسان شاف حياة صعبة وسبنا بطريقة أصعب".

واختتم: "بجد مش علشان تجاملوا حد تشوهوا في صوره إنسان راح لربنا، وكفاية كلمة أخوه الفنان رامي، علي فكره اسمه كريم صبري، وله تاريخ مش بطال يتشرف بيه ارحموا علشان ربنا يرحمكم".