الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

حسام حبيب: "التسجيل مش مفبرك.. وهجيب حق شيرين بالقانون" (فيديو)

الثلاثاء 29/يونيو/2021 - 10:47 ص
مصر تايمز

أكد الفنان حسام حبيب، إن أقرب الناس لهم متورط في محاولة تشويه العلاقة مع زوجته المطربة شيرين عبد الوهاب، وهؤلاء الناس كان لهم مصالح شخصية، وزوجته لها شركة تدير عملها ولا علاقة له بعملها، بشكل واعي ومسئوول.

وقال حسام حبيب في الفيديو الذي نشره عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "انستجرام"، "أنا تزوجت شيرين عبدالوهاب وهى أنجح واحدة في الوطن العربى ولا تحتاج لأحد، وبالنسبة لأقرب الناس لينا هما هيفضلوا يعملوا الحاجات المستمرين فيها دى لأن الحنفية اتقفلت وهؤلاء غير أسوياء ومش من حق أي حد يتدخل في العلاقة بينى وبين زوجتى حتى أقرب الناس لى".

تابع: "هذا الشخص القريب جدا مني مش أول مرة يأذينى وأسف إني بقول عليه هذا الشخص رغم قربه منى، كفاية وحسبى الله ونعم الوكيل، هذا ليس معناه ضعف، وإذا استمر هذا الشخص فأنا قادر أجيب حقى بالقانون حتى لو كان قريب منى".

مضى يقول: "التسجيل صحيح ويحاول الافتراء وخراب البيوت ووللأسف جاب سيرة والدتى رغم إنه الشخص اللى مخلفنى ومنفصلين وكانت دائما تدعونى للسؤال عنه وللأسف استدرج لمصالح شخصية هو طرف فيها".

وكانت المطربة شيرين عبد الوهاب، ردت على مات تداوله من أنباء من خلال تسجيل صوتى، للرد على التسجيل المزعوم  لوالد زوجها المطرب حسام حبيب، مؤكدة على أن لا يوجد أى شئ بينها وبين زوجها وأن كل ما يثار لا أساس له من الصحة، مطالبة جمهورها بالدعاء لهما بأن يرزقهما الذرية الصالحة  .

وقالت شيرين عبد الوهاب فى التسجيل الصوتى: "عاوزة اطمن كل الناس اللى بتحبنى أن مفيش أى نوع من أنواع الخطر ولا على ولا على حياتى.. بالنسبة للى حصل محتاج ان انا ارد عليه ومش هينفع ارد عليه فى كلمتين.. حسام جوزى اللى أنا معشراه ده أنسان من أنضف رجال الدنيا وأنسان محترم وأنسان متربى بيحبنى أكثر من نفسهه وميستهلش منكوا كم القسوة ده بس أنا مدياكوا العذر علشان أنتوا متعرفهوش".

وتابعت: " بس عاوزة أقولكوا أن الراجل اللى ربنا حطه فى طريقى فى الوقت ده.. فى الوقت اللى كنت فيه متكسره ومدمره هو بنالى شخصيتى وخلانى بقيت بعرف اتكلم رجعلى لنفسى تانى الثقة.. حسام ربنا هو اللى بعتهولى ربنا مبيمعليش حاجة وحشة.. حسام بيحبنى أكتر من نفسه أنا وبناتى والدليل انه من ساعة ما اتجوزنى مستفدتش باى حاجة ومعملش لنفسه اى حاجة هو بس عايش علشان يخاف عليا وعلى عيالى وكل شيئ.. الحاجات كتيرة مش المفروض ارد عليها بس عاوزة اقول كمان أن الست حماتى اللى ربت راجل اخلاقه عامله كدة اكيد لازم تكون ست عظيمة.. حسام انسان عظيم.. وأمه ست عظيمة.. اتمنى منكوا تدعولنا بالزرية الصالحة وبقولكوا مفيش أى حاجة من دى خالص حسام انسان نقى ونضيف وربنا هو اللى بعتهولى".