الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

فنانة معتزلة مرعوبة بعد تسريبات والد حسام حبيب: "اللي جوه نفوس الناس يخض"

الإثنين 28/يونيو/2021 - 03:21 م
مصر تايمز

عبرت الفنانة إنجي خطاب عن صدمتها من التسريبات المنسوبة الى حسين حبيب، والد الفنان حسام حبيب، والتي تحدث فيها عن خطة نجله للزواج على الفنانة شيرين من أجل الإنجاب.

قالت عبر صفحتها الشخصية بموقع "انستجرام"، "اللي جوه نفوس الناس يخض والله، شيرين وحماها اللي هو أبوحسام حبيب، لما تبص على الظاهر من برة تحس بكمية محبة بينهم وكأن بنت بتحضن أبوها، تييجي للباطن تلاقي ريكورد متسرب لحماها ده بيقول كلام في حق شيرين مش حلو، الله أعلم الريكورد صح ولا غلط بس لو صح يبقى موضوع يخوف".

وتابعت: "حقيقي سمعت الريكورد وببص للصورة دي وأنا خايفة ومرعوبة ويمكن كنت قربت أعيط كمان بأمانة، اللي هو أنا بتعامل مع ناس كتير أعرفهم وبحبهم مفيش حد مبحبوش خالص أنا مابعرفش أكره وحقيقي أنا خايفة يكون في حواليا ناس كده، فأتمنى ربنا يبعد عننا الناس اللي عاملة نفسها بتحبنا لكن من ورانا تتكلم عننا بالسوء وتعيب فينا بالرغم إنهم مشافوش مننا غير كل خير".

بدأت علاقة شيرين عبد الوهاب بحسام حبيب منذ أكثر من 5 سنوات، أثناء تحضيرها لألبومها الغنائي "أنا كتير"، حيث أنه من اختار لها أبرز أغنيتين بالألبوم وهما "متاخدة من الأيام"، و"مش خايفة"، والذي كتبهما محمد سرحان، ولحنهما إيهاب عبد الواحد، وكان قبلها قد حقق نجاحاً كبيراً مع النجمة اللبنانية اليسا.

الحقيقة أن الجمهور لم يعرف أية معلومة عن زواج شيرين إلا بعدما سرب أحد أفراد عائلة حسام حبيب معلومة عن وجود دعوات لحفل زفافه على شيرين، وراجت القصة طوال 3 ايام بدون رد أو تعليق من الطرفين عدا استخدامهما معاً لصورة موحدة تضم آيات سورة الفلق لمنع الحسد، وتغريدة من المطربة الخليجية بلقيس تؤكد قصة الزواج رسميا.