الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

"طلبت إيده".. شيرين عبد الوهاب تروى تفاصيل زواجها من حسام حبيب (فيديو)

الإثنين 28/يونيو/2021 - 10:59 ص
شيرين عبد الوهاب
شيرين عبد الوهاب

تحدث المطربة شيرين عبد الوهاب في وقت سابق مع الإعلامية وفاء الكيلاني في برنامج "تخاريف" عن تفاصيل زواجها من الفنان حسام حبيب، مؤكدة إنها في جلسة عشاء معه قالت له " هو احنا ينفع نتجوز".

قالت وفاء الكيلاني في البرنامج لشيرين "أنتم بقالكم 5 سنيين صحاب ازاي الصداقه في يوم وليله تتقلب حب ؟"، لترد شيرين " زي ما بتصحي كل يوم تلاق ربنا ممشي الكون، ده شغل إللهي بحت، وبعدين في يوم عزمني على العشا، معرفش أنا ليه شوفته في اليوم ده حبيبي". 

ويذكر أنها ليست المره الأولى للفنانة شيرين في طلب الزواج من الطرف الثاني، حيث قامت في وقت سابق طلب الزواج من  الموزع الموسيقي محمد مصطفى، وتمت الزيجة وأنجبا طفلتين وثم دأب الخلاف بينهم وانفصلا في 2012 ثم تزوجت في عام 2018 من الفنان حسام حبيب.

نشر موقع "الجرس" أمس تسجيل صوتي يحكي فيه والد حسام حبيب عن الأمور الخاصة بين الثنائي في علاقتهما الزوجية، كما أعترف الوالد ان ابنه ووالدته لا يحبان شيرين حيث أنها كانت ترغب في الطلاق منه .

وقال والد حسام حبيب في التسجيلات: "حسام النهارده انت بتدير اعمال شيرين، المفروض يبقى لك نسبة زي اللي ياسر خليل كان بياخدها، انا عارف ان حسام دماغه سم وهو ذكي جدًا ومش سهل، فا هو أكيد في دماغه حاجة ومأمن نفسه".

تابع معترفاً أن ابنه يسرق شيرين فقال: "هي شيرين عملاله توكيل بدليل انه معاه الفيزا أي الكارت فيزا، بتاعتها وبيقدر يسحب من حسابها، وعارف الرقم السري، بس هو بيروح يسحب الفلوس اللي هو عايزها".

كما أكد الأب أن أم حسام تكره شيرين وقال: "إيمان ام حسام مش بتحب شيرين، ايمان تنكة، وعاملة زي المليونير لما يفلس هي صرفت الفلوس اللي ابوها سابهالها وصرفت فلوس حسام، شيرين عايزة تقولها بتتنكي على اية يا روح امك ده انا عزماكي وهتسافري على حسابي والفندق على حسابي".

تابع يروي تفاصيل تلك الرحلة التي طردت فيها شيرين أم حسام وأخته، فقال: "حسام قالها مايصحش انتي كده بتطردي امي وبتطردي اختي، قالتله بقولك اية انا مش طايقاهم ولا طايقاك انت كمان، قالها طيب انا مسافر، قالتله في ستين داهية وطلقني قبل ما تمشي".

وفضح الأب التمثيلية التي قاموا بها جميعاً لمنع طلاق شيرين من حسام فقال: "المهم سافر خد امه واخته وجه، لقيت شيرين بتطلبني وبتقولي عايزة اطلق لو سمحت خليه يطلقني، عملنا عليها تمثيلية بقى ان انا جبت المأذون وانه كتب خلاص الطلاق بس انا قولتله استنى شوية لحد بس شيرين ما تهدى عشان لما تاخد القرار تاخده وهي هادية، قومنا كام يوم كده وصالحناهم على بعض وخلاص، ايمان مش بتحبها عشان شيرين بلدي، هي اصلا ايمان جدودها من تركيا ومن النمسا، وحسام تعليمه اجنبي لكن شيرين ماعرفش واخدة اية، دبلوم صنايع ولا مش دارسة مش عارف".

كما تحدث عن رغبته في أن يرزق بحفيد من حسام وقال: "نفسي يبقى عندي حفيد، انا بحب الاطفال جداً بالذات لما يبقى حفيدي، وبعدين نفسي اجيب عيل انا نفسي اخلف انا كمان".

وفضح خطة زواج حسام سراً من فتاة أخرى لأجل الانجاب، بدون علم شيرين، وقال: "لية حسام مايتجوزش بالسر مثلا، انا فكرت في خطة حلوة اوي، انا هقوله يجي يتجوز ويخلي مراته عندي، ومايقولش لشيرين ويبقى يجي ينام معاها هنا عندي، هو ساعات بيروح ينام عند امه في الرحاب في التجمع، المهم مرات حسام تقعد معايا هنا، وحسام يبقى رايح جاي من غير ما يقول لشيرين، لما تحمل وتخلف ويبقى عنده عيل فرحان كده بيه عايز يقولها يقولها مايقولهاش هو حر، هو مقتنع بكلامي وهو قالها انه هيتجوز عشان عايز يخلف".

أضاف: "انا شايف ان هي قضت على حسام، يعني من ساعة ما حسام عرفها مش داريان بنفسه، لا نزل اغنية ولا اشترك في فيلم ولا مسلسل، يعني هي سحبت كل وقته وخدت نجوميته وضافتها على نجوميتها هي، هي داست عليه وطلعت على حسابه هو".