الجمعة 24 سبتمبر 2021 الموافق 17 صفر 1443
رئيس التحرير
حازم عادل

"قالها هعمل فيكى حاجات مش كويسة".. والدة "ضحية التحرش والاعتداء بالعمرانية" تروى تفاصيل الواقعة (فيديو)

الأحد 27/يونيو/2021 - 11:23 ص
فتاة تحرش العمرانية
فتاة تحرش العمرانية

نشرت "هبة" والدة الفتاة ليلى التي تعرضت لمحاولة تحرش واعتداء بمنطقة العمرانية، مقطع فيديو تروى فيه تفاصيل الاعتداء على ابنتها خلال عودتها من أحد الدروس، بعدما حاول أحد الأشخاص التحرش بها مرارًا ثم صفعها عدة مرات على مرأى ومسمع من المارة فى الشارع دون أي تدخل منهم.

وقالت "هبة" خلال بث مباشر على صفحتها الشخصية بموقع "فيس بوك": أنا مليش غير بنتين في الدنيا دي كلها.. واحدة فى الثانوية العامة وواحدة فى الإعدادية.. بنتي الكبيرة نزلت تاخد الدروس بتاعتها فى مكان بعيد في آخر الهرم.. جاتلي لقيتها بتصوت وتعيط وبتقول الحقيني يا ماما.. واحد نزل من العربية بتاعته وكان بيتحرش بيها وبيقولها تعالى وأنا هعمل فيكي حاجات مش كويسة ولما مردتش عليه مسكها ضربها واداها بالأقلام على وشها".

وأضافت والدة الفتاة: "احنا دلوقتي 3 ستات وأنا مطلقة ومليش إلا عيالي مين يحمينا.. مفيش قانون يخلي أي حد ماشي في الشارع ينزل يشتم ويضرب فى ولاد الناس.. أنا عاوزة حقي وحق بنتي.. احنا صورنا العربية ومش هنسكت غير لما يتجاب".

وتابعت: "أنا بستغيث بالرئيس.. أنا واحدة مطلقة ومباخدش غير 600 جنيه من أبوهم ومبتكلمش، بس محدش يقرب من عيالي.. إمتا هنمشي في الشارع بأمان؟".


ads
ads
ما هو أفضل مشروع قومى فى مصر خلال الفترة الأخيرة؟

ما هو أفضل مشروع قومى فى مصر خلال الفترة الأخيرة؟