السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

بسنت شوقي ردا على جدل كورسيه الفستان: "الدايت عامل شغل"

الجمعة 25/يونيو/2021 - 10:58 ص
بسنت شوقي ومحمد فراج
بسنت شوقي ومحمد فراج

ردت الفنانة بسنت شوقي، على الانتقادات التي وجهت لها بسبب إطلالتها في حفل Enigma وبروز خطوط الـ"كورسيه" المشد من فستانها، وقال ابعض أنها متعمدة إظهاره للفت الانتباه.

وقالت بسنت شوقي داخل إحدى المجوعات الخاصة على "فيس بوك": "درءا للأقاويل يا جماعة وعشان ناس كتير سألتنى عن الماركة، لا أنا مكنتش لابسة ولا كورسيه ولا (waist shaper) دول بالينات عادي جدا في الفستان عشان ميتنيش وعادى أنهم يبانوا عشان بيبقوا جزء من التصيم، وهتلاقوا الخطوط ماشية بطول الفستان، وساعات أصلا بيبقوا ظاهرين مش في البطانة زى الصور كده".

وأشارت "شوقي"خلال منشورها إنها سعدت بالآراء، واعتقاد البعض أنها ترتدي الكورسيه، معلقة:"الدايت عامل شغل".

وأضافت: "بالمناسبة بقى أحب أشكرها أوي أوي عشان بجد هي عملتلي الفستان في أقل من 24 ساعة وبالنسبة لي كان من أكتر الفساتين اللي شكله وتصميمهم مظبوط عليا".

في وقت سابق، احتفل الفنان محمد فراج، بعقد قرانه على الفنانة بسنت شوقي، بأحد الفنادق الكبرى، وسط عدد من الحضور إذ يقتصر حفل الزفاف على أهل العروسين والأقارب والأصدقاء المقربين فقط.

وظهر محمد فراج وبسنت شوقي وهما يلتقطان الصور برفقة أقاربهم والنجوم بواسطة صورة للشيخ مؤنس وهي الشخصية التي جسدها الفنان بمسلسل "لعبة نيوتن" بطولة منى زكي"، ومكتوب علية جملته الشهيرة "انا لا أطيق الانتظار".