الأحد 12 مايو 2024 الموافق 04 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

هيدي كرم تواجه مرضى "السوشيال ميديا" ولقنتهم درسا قاسيا

الإثنين 21/يونيو/2021 - 04:01 م
هيدي كرم
هيدي كرم

أثارت الفنانة هيدي كرم، حالة من الجدل بعد فيديو نشرته ظهرت فيه مع ابنها وهو يقوم ببعض التمارين الرياضية ويحملها فوق ظهره.

وتعرضت هيدي كرم لانتقادات وبعض التعليقات الجارحة من قلة من متابعيها، الذي رأوا أن الفيديو غير مناسب، لتدافع عن نفسها مؤكدة أنها حزينة لما وصل به الحال من تفكير البعض بشكل خاطيء.

وظهرت هيدي كرم في فيديو عبر خاصية القصص القصيرة على حسابها بموقع التواصل الاجتماعي "انستجرام"، ووصفت الناس بالمرضى، قائلة: "بجد انتو ناس مرضى، بجد، يعني الفيديو اللى أنا منزلاه لابني دا، وبعض التعليقات اللى جاتلى دى مش من كل الناس الحقيقة، بعض الناس بتتمنى ليا الصحة وتتمنى له الصحة، وفرحانين بيه وبياركولي عليه ويقوليلي ربنا يخليهولك".

وأضافت:"بس في بعض الناس مريضة بجد، انتو يا جماعة هبل؟ مجانين؟ هطل؟ انتو مضحكين جدا، والحقيقة انتو اللى مقرفين مش أنا، أنا بعمل فيديو عفوي مع ابني، القرف في دماغكم انتو والمرض في دماغكم انتو والغباء في دماغكم انتو، هقولكم ايه، ربنا معاكوا".

وأوضحتهيدي كرم  في مداخلة هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب في برنامج "الحكاية" على شاشة "ان بي سي" أنه شخص عاقل ومتفتح لكنها في نفس الوقت انزعجت من كونه قرأ تعليقات غريبة.