الإثنين 20 مايو 2024 الموافق 12 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

بسبب ضائقة مالية.. المخرج أمير شاكر يتحول لسائق "أوبر" من أجل أولاده

الأربعاء 07/أبريل/2021 - 12:50 م
مصر تايمز

كشف الكاتب الصحفي مصطفى الكيلاني، عن أزمة المخرج أمير شاكر، أدت إلى عمله كسائق سيارة "أوبر"، للإنفاق على بيته وأبنائه، بعدما ساءت أحواله، وأصبح مفقودا في الأعمال الفنية.

وقال الكاتب، عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "أمير شاكر الفنان الكبير والمخرج المنفذ لعشرات الأفلام، واحد من أنجح وأشطر مساعدي الإخراج في مصر، قابلته في المرور وأنا بجدد رخصة عربيتي من شهرين".

وتابع: "أمير شاكر بيشتغل كابتن أوبر علشان يصرف على بيته وعياله، أنا في بداية الألفية شفت بعيني نجوم كبار دلوقت، كانوا وقتها يتمنوا نظرة رضا من أمير، وإنه يختارهم يعملوا دور".

وأضاف: "ولما بقوا نجوم وإحنا كتبنا على السوشيال ميديا عن ظروف أمير شاكر، وإنه محدش بيشغله رغم شطارته، مفيش واحد منهم فكر يرجعه للشغل في فيلمه أو مسلسله".

واختتم: "ياريت محدش يتكلم عن قطع الأرزاق، علشان الشاطرين قاعدين في البيوت، بسبب نفسنة بعضكم وقطعهم للأرزاق، اللي عاوز يشوف أمير يرجع لمشهد الطيارة في فيلم حرامية في تايلاند".

شارك المخرج أمير شاكر في مشهد واحد بفيلم "حرامية في تايلاند"، وشارك في بطولته كلا من كريم عبد العزيز، وحنان ترك، وآخرين.