الأربعاء 06 يوليو 2022 الموافق 07 ذو الحجة 1443
رئيس التحرير
حازم عادل
تحقيقات وتقارير

علي غزلان يفتتح الفرع الخامس من مطعمه "ستوماك" أمام جامعة القاهرة

الخميس 04/فبراير/2021 - 02:46 م
علي غزلان
علي غزلان

أعلن اليوتيوبر على غزلان عن افتتاح الفرع الخامس من مطمعه "ستوماك"، بالجيزة أمام باب كلية التجارة بجامعة القاهرة.

وكتب "غزلان" عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، "جامعة القاهرررررررررررة 
بكرة من أسعد أيام حياتي وحابب انكوا تشاركوني فرحتي ونجاحي . بكرة ( الجمعة ) الساعه ٥ افتتاح فرعي #الخامس من سلسلة مطاعم ستوماك . ،، وهو اضخم فروع ستوماك في مصر ،، ٣ ادوار الساعه ٥ هنعمل اكبر افتتاح حصل في مصر ( كالعادة ) وانتوا عارفين في الافتتاحات بنعمل ايه". 


وتابع: "بكرة هنوزع ٣٠٠ سندوتش مجاناً علي اخواتي اللي هيحضروا ويحتفلوا معايا .  لما تدخل الفرع هتلاقي في صندوق ازاز ، حط فيه اسمك ورقم تليفونك وفي اخر اليوم هنعمل سحب علي موبيل .. يعني هتيجي تحض افتتاح ممكن تاخد موبيل وانت مروح هتلاقي عربيات دودچ بتلف في الشوارع بكرة بتوزع حجات هتبسطكوا ". 

وأضاف: "وفي مفاجأة كمان هتشوفوها بكرة هتخضكوا وتبسطكوا مستنيكوا بكرة الساعه ٥ ||| جامعة القاهره أمام باب كليه تجارة إفتتاحنا هيكمل بيك ، وأكلنا مستنيك". 

وتسبب التجمهر خارج افتتاح فرع سموحة، في جدل عبر "تويتر"، حيث ظهر أعداد من الشباب والشابات يصطفون ويظهرون دون كمامات في صور نشرها "غزلان" عبر صفحته بـ"انستجرام" تعبيرًا عن سعادته بإهتمام أهالي الإسكندرية بافتتاح المطعم في محافظته.

 وجاء ذلك تفاعلًا منهم على تقديمه الهدايا وإطلاق تخفيضات لأسعار الساندوتشات خلال الأسبوع الأول من الافتتاح، لذا جاءت التعليقات على النحو التالي، فقال أحد الرافضين للتجمعات بالصورة: "ربنا يزيده وكل حاجه، بس منظر الناس قدام افتتاح مطعمه الجديد صعب".