الإثنين 20 مايو 2024 الموافق 12 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

إنجى خطاب لأشرف زكي: "دايمًا في ضهري بتدعمني"

الثلاثاء 26/يناير/2021 - 02:36 م
انجي خطاب
انجي خطاب

نشرت الفنانة إنجى خطاب، على حسابها الرسمى عبر موقع التواصل الاجتماعى "انستجرام" صورة تجمعها مع الفنان أشرف ذكى، نقيب المهن التمثلية ووجهت له الشكر بعد مداخلته التليفونية فى برنامج "مساء الفن".

قائلة: "أحلى مفاجأة ف الدنيا دكتور أشرف زكي، مكالمتك ليا علي الهوا أثناء استضافتي في برنامج "مساء الفن" دي حاجة كبيرة أوي بالنسبالي".

وتابعت: "كميه حبك ليا ودعمك وإيمانك بيا والكلام اللي قولتو عني كبير اوي؛ وفوق دماغي ايمانك بموهبتي ودعمك ليا اكتر حاجه مخلاياني اكمل ؛ أنا مهما قولت مش هوفيك حقك".

وأشارت إلى دعمه الكبير لها: "دايمًا في ضهري بتدعمني ؛ دايمًا بلاقيك في أي وقت احتاجلك عمرك ما خذلتني أنا بحبك أوي يا دكتور حضرتك دايمًا بتديني نفس الحب والدعم بتاع بابا الله يرحمه ربنا يخليك لينا يا دكتور اشرف، ويارب اشرفك زي ما حضرتك مشرفنا في كل مكان".

إنجي خطاب، فنانة شابة من مواليد 1984، شاركت في عدد من الأعمال من بينها "دكان شحاتة"، "سوق الخضار"، "أهل كايرو"، "ريكلام"، "عمارة رشدي"، "الحصان الأسود"، "نصيبي وقسمتك 3".

وكان آخر ظهور لها فى مسلسل "كلبش 2" مع الفنان أمير كراره، والفنان الراحل هيثم أحمد زكي، والفنانة هالة فاخر، ودياب، وريم مصطفى، وسليمان عيد.