الثلاثاء 21 مايو 2024 الموافق 13 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

"الراجل إلى بلاكو بيا".. مي حلمي تكشف تفاصيل دخولها عالم الراديو والتلفزيون

الأحد 17/يناير/2021 - 01:01 م
مي حلمي
مي حلمي

كشفت الإعلامية مي حلمي عن بداية رحلتها في عالم الراديو والتلفزيون، حيث نشرت عدة صور من خلال خاصية "استوري" عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي "انستجرام".

وكتبت "حلمي" معلقة على الصور: "أهلى ماكنوش موافقين أكون مذيعة، مرت الأيام ودورت على الراجل دة، علمني كل حاجة حبيتها في الراديو 2016 كتبت إنه الراجل إلى بلاكو بيا، وبعد 7 شهور اتكرمت بعد ما روحت أول محطة أف أم وجننت الناس في الراديو وكان أول فيديو أغنية هوا هوا، وبعدها ابتدت الصحافة تكتب عني بعد ما الناس سألت أنا فين من التلفزيون".

وتابعت: "واتكرمت من الأمم المتحدة في طب القاهرة كا أكثر مرأة مؤثرة، ولقيت صوري في الشوارع، جاتلي صدمة وخوف من إني أخسر إلى وصلتله، وبقيت بتاعت الراديو".

وأضافت: "وجينا لأهم نقطة في حاتي التلفزيون لا الكورة، كنت خايفة هطلع حلوة ولا وحشة والناس هتتقبلني ولا لا، وبدأ يوحشني الراديو والناس الي بتستناني، وأنا مقصرة بسبب التلفزيون، ورجعت تاني للناس إلى بحبها على الراديو وسبت التلفزيون 4 شهور، وبعدها طلبني أسامة الشيخ عشان أمضي في أون سبورت يالهوي على المفاجأت".

وختمت: "كانت أصعب مرحلة عدت عليا، لما يدخلو ناس في حياتك كارهين نجاحك"، وأوضحت أنها سافرت خارج مصر وعادت من جديد لتقدم برنامج "you are the star".