الأربعاء 29 مايو 2024 الموافق 21 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

غادة عبد الرازق: أخويا كان سبب في موت أبويا وأهلي قالولي هتفضحينا بسبب التمثيل

الأربعاء 17/أبريل/2024 - 12:35 ص
 غادة عبد الرازق
غادة عبد الرازق

قالت الفنانة غادة عبد الرازق: "طول الوقت كنت بحاول أثبت لأهلي إني قوية، كان عندي أخ صغير توفى اسمه خليل وهو ولد واحد وكان مميز جدا عننا علشان هو الولد وكان سبب في موت أبويا".

 

وأضافت غادة عبد الرازق خلال لقائها ببرنامج "كلمة أخيرة" الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي بقناة "أون": "أبويا كان بيترافع في قضية الوفد بمجلس الدولة قبلها بيومين أخويا خليل عمل حادثة وخبط حد بالعربية والولد اللي اتخبط كان في المستشفي وخليل مكنش عايز يقول لأبويا الولد فين، فاللي أنا افتكرته كانت فيه خناقة وبابا كان داخل علي خليل أوضته يضربه وبيقول له قوللي الولد فين وبعدين الحمد لله طلع ان الولد مكنش مات، بس بابا خلال جلسة الوفد جاله هبوط في الدورة الدموية ووقع بالمحكمة وجاله جلطة ومات وانا وقتها كان عندي 12 سنة ومن وقتها كنت باثبت إني أقدر أقيم هذه الأسرة".

 

وتابعت غادة عبد الرازق: "خليل أخويا اتوفى وأنا عندي 15 سنة وبابا توفى وأنا عندي 12 سنة وبالتالي فضلت انا وماما ويسرية وبدأت اشتغل وعمري 21 سنة من بوابة الإعلانات ومكنش التمثيل في الخطة".

 

ولفتت الفنانة غادة عبد الرازق:"أهلي في الأول رفضوا دخولي التمثيلي وماما وقعت وتعبت بس أنا كنت عندية، وفي بداية مشواري قالولي هتفضحينا وهتبقى كومبارس قلت لهم في يوم من الأيام هبقى نجمة كبيرة وهوريكم".