الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

أحمد العوضى: أنا وياسمين مقصرناش مع بعض وانتهاء الزواج فراق وده أقدار

الإثنين 08/أبريل/2024 - 07:45 م
 أحمد العوضى وياسمين
أحمد العوضى وياسمين

أكد الفنان أحمد العوضى، أنه لم يقصر فى حق ياسمين عبد العزيز ولا هى لم تقصر فى حقه، قائلا: "محدش فينا قصر فى حق التانى، أو كان وحش مع التانى، واللى حصل قضاء وقدر، وحبى لها حسيته من جوايا، وبقول الحقيقة، وده ميقللش من حد دخل فى حياتى".

 

وأضاف أحمد العوضى، خلال حواره ببرنامج "ع المسرح"، مع الإعلامية منى عبد الوهاب، على قناة الحياة، أن ياسمين عبدالعزيز جدعة وستظل بالنسبة لى حاجة كبيرة فى حياتى، وحبى لها لم ينته، وانتهاء الزواج فراق وده أقدار".

 

وتابع، أحمد العوضى، "انفصلنا على قد احترام الناس لينا واحترامنا للناس، علشان لما الناس تشوف منك الحاجة الحلوة والسعادة بتبقى قدوة وانك بتصدر طاقة حلوة".

 

وكان الفنان أحمد العوضي، قد تحدث فى الجزء الاول من البرنامج عن الفنانة ياسمين عبدالعزيز، رغم انفصالهم، مشيرًا إلى أنها  حب حياته الحقيقي.

 

وقال ،"ياسيمن عبدالعزيز هي أصدق حب، هي الحب الحقيقي والوحيد في حياتي عشت معاها أيام بفترات بمواقف بمراحل"


وقال الفنان أحمد العوضى، "كل مسابقة بقدمها على صفحتى ربنا بيعوضنى كتير بيها، منها الدعوة من حد غلبان متستهونش بيها وهى أبرك من 1000 واحد يهاجمنى، لافتا إلى أنه لم يرد على من اتهموه فى موضوع التعاطف مع صاحب واقعة "الكشرى" وعمرى ما رديت على حد هاجمنى".

 

وأضاف أحمد العوضى، خلال حواره ببرنامج "ع المسرح"، مع الإعلامية منى عبد الوهاب، على قناة الحياة، أن صاحب واقعة الكشرى كانت مشكلته على الملأ فجبرت بخاطره، وانا عمرى ما أندم على خير عملته، ولا قولت اتقى شر من أحسنت إليه واللى يقول عليا حاجة يقولها واحترامه على راسى".

 

وأكد أحمد العوضى، عمرى ما رحت لدكتور نفسى، وبحل مشاكلى بنفسى والحمد لله، مشيرا إلى انه كان ملاكم واشتغل مع الفنان نور الشريف وكان مثله الأعلى وذهب عنده عشان يشوفه بس، فأخذه، وانا اتخرجت من مدرسته، وبطبعى مش رومانسى، وبكره الرومانسية اللى فيها تلزيق، وبحب الرومانسية تكون برجولة، والراجل لازم يكون راجل فى كل حاجة".