السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

سعد الصغير: بوسي كدابة وجالها حبس بس أنا مش هينفع أحبسها

الإثنين 18/مارس/2024 - 10:17 ص
سعد الصغير
سعد الصغير

تصدرت الفنانة بوسي محركات البحث في أخر الساعات بعد ،تصريحات المطرب الشعبي سعد الصغير، عن المطربة الشعبية بوسي التي جاء فيها أن طليقها الراحل وليد فطين حُبس بسب إدانته في 75 قضية، مؤكدًا: "هي التي حبسته".

 

سعد الصغير: بوسي كدابة وجالها حبس بس انا مش هينفع أحبسها

 

 قال المطرب الشعبي سعد الصغير، إنّه تدخل بين المطربة الشعبية بوسي ووالدها حتى تقول له "يابا انا سامحتك".

 

وأضاف الصغير، في حواره مع برنامج «العرافة»: "قلت لوالدها أنت تسببت في إيذاء بوسي، مكنتش لاقية تاكل وأنت بتروح تسهر والواحد مش عاوز يتكلم، وكنت عاوز أصالحها على أبيها".


وتابع المطرب الشعبي: «أبوها غلط في حقها، لكن والمصحف ما كانت بتبعت له جنيه، ولا كانت بتدي لأخواتها حاجة، واشتريت له بـ250 ألف جنيه وتكييف وشاشات وغيرها وذلك من تبرع فاعل خير، لأنه كان يعيش في خرابة، ولو هو تمام وعندها دم تطلع الـ250 ألف جنيه لله، لكن هي أخدت الشقة بالعفش اللي إحنا جايبينه، وهي شقة والدتها، والمفروض تدينا الحاجة اللي جبناها لأبوها». 

 

وأكمل الصغير، في حواره مع برنامج «العرافة»: "هشام ربيع راح يخلص لها مشكلتها مع وليد فطين اتقبض عليه، قالها تعالى أخلص لك مشكلة، وطلب منه فطين 4 ملايين جنيه".


واستكمل المطرب الشعبي: «دون علم هشام ربيع، اتفقت بوسي مع شخصين على ضرب وليد فطين فور رؤيته والاستيلاء على إيصالات الأمانة منه، ولكن كاميرا التقطت كل ما حدث، وأكد هشام ربيع على أنه ندم على أنه تزوج بها».

 

وواصل: «لم أفضح بوسي، لكن والدها طلب مني أن يظهر معي في البرنامج حتى تقول له بوسي إنها سامحته، وأنا اللي عملت الشقة وقلت لبوسي تقوله إنها اللي عملت الشقة وتقوله كل سنة وأنت طيب، لكنها قالت لي اعمل اللي انت عاوز يعمله».

 

واردف الصغير: "جالها حبس، بس أنا مش هينفع أحبسها، وقالت لي كنت متزوجة من شقيقك عرفيا بعد إذنك أنا مش لاقية شقة، بس ازاي ادي ورث لواحدة كانت متجوزة 5 رجالة واتطلقت". 

 

 

واختتم حديثه: بوسي اتصلت بي وقالت لي الحقني وليد فطين ممضيني على 28 إيصال أمانة، ورحت لها المحكمة وهي عليها 30 إيصال أمانة" ، ولد فطين مات، ولما كان عايش جابت له ناس وضربته بالشبشب على وشه، وطلب 4 ملايين جنيه منها، اديته مليون جنيه واتحبس، مكنش المفروض تحبسه، وأقول إن بوسي هي اللي حبست وليد فطين واعترفت أنها التي حبسته».