الثلاثاء 21 مايو 2024 الموافق 13 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

"كنت عايشة في وسط زبالة".. رسالة ريهام سعيد لمتابعيها في بداية 2021

الجمعة 01/يناير/2021 - 01:06 م
ريهام سعيد
ريهام سعيد

نشرت الإعلامية ريهام سعيد صورة جديدة لها، عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي "انستجرام".

وكتبت "ريهام" معلقة على الصورة: "كل سنه و انتوا طيبين، كل سنه وأنتوا سالمين ومعفيين من اي شر او مرض يا رب، مقدرش اقول إنها سنة وحشه لاني قربت من ولادي وقرايبي والحمد لله طلعت منها سليمه وعلي الاقل لسه موجوده فالف حمد وشكر".

وأضافت حول ما تعرضت له من أحداث في عام 2020: "كانت مليانه صدمات من الي حواليه وعرفتني ان انا كنت عايشه وسط زباله الحقيقي، الدنيا نضفت و كل الامور واضحه خلاص علي مستوي الشغل مكانش في حد جدع".

وتحدثت ريهام سعيد عن صدمتها في صديقتها "ليلى" قائلة: "أنا كنت عايشه وسط ناس مريضه الغيره و الحقد هايقتلهم، اخر صدمه ليه كانت من ليلي اللي باعت العيش والملح وصعب عليها التعلب مع انها ماشفتش حاجه كله علي السمع، الجاموسه مش بتصعب عليها و لا كبدتها هو التعلب الكيوت بس الي اتقفل الحديد علي رجله المهم انها كانت فاهمه اني موت تعلب ادام الكاميرا كلامها كان بيقول ان روح التعلب هاتختصمني يوم القيامه".

وختمت حديثها، قائلة: "أنا كنت ساكته عشان العيش والملح بس بما ان دي دقه قديمه حاضر انا الناس برضوا بتصعب عليه زي ما التعلب صعب عليكي كده بس انا حقيقيه مش زيك، هو انا بصراحه تعبت بس مش بستسلم و لا هاستسلم، لما يتصدم كده في ناس بعرف ان ربنا بيحبني فبينضف الي حواليه، في ناس جدعه قليلين بس مًوجودين و منهم اختي و جوزي ربنا يخليهم يا رب، السنه دي انا اقوي و اعقل و نقسي احقق الي ماحققتوش السنين الي فاتت".

وفي سياق متصل، وعلقت ريهام سعيد خلال حلقة برنامجها الأخيرة في العام الميلاد الحالي 2020، على واقعة التنمر على ابنة الفنانة يسرا اللوزي، مطالبة بسرعة القبض عليه، وقالت :"دا شخص ميت المشاعر والضمير والأخلاق.. أوجه نداء بالقبض على صاحب هذا التعليق، لأنه أضر بهذه الفئة بأكملها من ضعاف السمع، وكلماته تسببت في جرح كبير".