الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

مي العيدان تهاجم طليق دنيا بطمة: "أنت آخر واحد أتكلم"

الثلاثاء 09/يناير/2024 - 01:46 م
مي العيدان
مي العيدان

هاجمت الإعلامية مي العيدان، المنتج محمد الترك طليق الفنانة دنيا بطمة، بعد هجومه على خلفية اتهامها له بأنها كان سبباً في اتهامها في القضية التي عُرفت إعلامياً باسم قضية "حمزة مون بيبي".

 

كتبت مي العيدان، عبر صفحتها على موقع تبادل الصور الفيديوهات "إنستجرام" قائلا: "والله أنت آخر واحد أتكلم انتو أصلا حلا ولقت غ وانت هذي شغلتك كل يوم متزوج والعيال تحولهم من مرت أب لمرت اب".

 

 

وكان علق المنتج محمد الترك، طليق الفنانة دنيا بطمة، على تصريحاتها بعد أن اتهمته بأنه السبب فى كشف أسرارها وأخبارها لأعدائها، وأنه سبب رئيسي فى المؤامرة التى كانت ضدها فى قضية “حمزة مون بيبى” المتهمة بها.

 

علق محمد الترك، عبر موقع الفيديوهات القصيرة “تيك توك” قائلا: "إذا أكرمت اللئيم تمرد، ابكي ومثلي على الشعب المغربي ولكن تجيبي اسمي لا، أنا سكتلك بما فيه الكفاية سنتين وتقولي عني إني كنت عميل وجاسوس اللي كان يعمل كدا عيلتك وأولهم أختك.. 9 سنين مستحملك وعيلتك وكل الحاجات اللي بتخطر على بال الكفار استحملتهم، بتقولي عني ببيع أخبارك، عندك إيه أخبار عشان أبيعهم؟ انتوا اللي مفاضيح، انتي اللي بتفضحي نفسك، كنت واقف معاكي بخيرك وبشرك.. كم مرة وقعتي كم مرة عملتي مشاكل ومسكتيش والناس كرهتك وكرهتني معاكي".

 

وأضاف طليق دنيا بطمة: “في بيتكم كنتوا بتعيشو على لمبة واحدة عشان التوفير، ولما حد كان بيمرض مكنتوش بتجيبوا ليه دوا أنا اللي كنت بجيب، وعملت عملية جدتك لعيونها، خالك أنا اللي عامل عمليته، بناتي حارماني منهم سنة ونص اللي هما مش في بالك أصلا وخالتك اللي تربيهم، وانتي بحفلاتك وبتشوفيهم بالشهر مرة، بتمثلي ليه إنك مظلومة ومقهورة؟ مثلي بدموعك على الناس”.

 

تابع:" طول عمرك كدا من يوم ما عرفتك وأنا في مشاكل، وهاخد بناتي منك بالإنتربول، اللي بيصدقوا دموعك المزيفة عيلتك اللي مستوى ذكائهم 3% كنت بتكسف أقول اسمك من أفعالك، عرفتك على أمراء وشعراء وناس ليهم قيمة.. بناتي هاخدهم أربيهم مع أم متعلمة مش جاهلة تلبس النضارة وتقعد على إنستجرام بالساعات".