الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

شريف منير يتصدر التريند بسبب ابنته.. اعرف السبب

الجمعة 25/أغسطس/2023 - 12:10 م
مصر تايمز

شريف منير.. تصدر الفنان شريف منير، محرك البحث “جوجل”، و ذلك بعد ظهور ابنته الاعلامية أسما شريف منير مساء أمس بمهرجان القاهرة للدراما بمدينة العلمين الجديدة و هي حالقة شعرها، مما أثار ظهورها في المهرجان جدلا كبيرا و واسعا على وسائل التواصل الاجتماعي .

 

شريف منير

 

شريف منير.. ونشرت أسما ابنة الفنان شريف منير، فيديو لها و هي تقوم بحلاقة شعرها بالكامل على موقع التواصل الاجتماعي " انستجرام " معلقة على الفيديو قائلة " شعري بقاله فترة بيقع جامد، ده غير ان من كتر العمايل اتحرق و بقى مش صحي خالص، قررت أنفذ قرار كان بقالي كتير اوي نفسي أخده، ابدأ من جديد، أحرر نفسي، أفتح صفحة جديدة، حقيقي هو قرار صعب جدا بس حسسني بقوة و تفاؤل، رميت ورايا حاجات كتيرة اوي بمجرد اني شيلت شعري، قلبي كان بيدق جدا و بعديها حسيت اني أنا مليانة أدرينالين.. خطوة جريئة و مرعبة بس حاسة اني طلعت منها بدرس...

 


شريف منير.. وتابعت ابنة شريف منير: "عارفة أن فيه ناس كتير هتهاجمني بس أنا فارق معايا احساسي بالراحة اللي أنا حساها دلوقتي... عادي هيطول تاني بس الاحساس ده مش هحسه غير مرة.. بكرة هتشوفوا النتيجة الأخيرة "

 

شريف منير.. أضافت أسما أمس بمهرجان القاهرة للدراما قائلة " راحة و صفحة جديدة و جزء من الموضوع نفسي و محاولة لتخطي الأزمات، و لما شوفت شيرين عبد الوهاب حلقت شعرها عرفت أنها حاجة نفسية و ريحتها، و لما ببص في المراية بستغرب جدا و أقول ايه ده و مندمتش، و مش بشجع حد على كدة دي حاجة شخصية جدا " .

 

شريف منير.. يذكر أن آخر أعمال الفنان شريف منير بتقديمه في السينما كان فيلم يوم 13 الذي عرض في عيد الفطر هذا العام و شاركه البطولة أحمد داوود و دينا الشربيني و الفيلم كان من تأليف و اخراج وائل عبد الله، و أخر عمل قام بتقديمه في الدراما التليفزيونية مسلسل ايجار قديم الذي تم عرضه في نهاية العام الماضي و شاركه البطولة كل من محمد الشرنوبي و صلاح عبد الله و ميمي جمال و بسمة داوود و المسلسل كان من تأليف عمرو الدالي و من اخراج طارق رفعت .