السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

عفاف مصطفى تكشف تفاصيل خلافها مع أسرة الزعيم عادل إمام

الأحد 20/أغسطس/2023 - 10:30 م
 عادل إمام
عادل إمام

كشفت الفنانة عفاف مصطفى، كواليس خلافها مع أسرة الزعيم عادل إمام بسبب منعهم زيارتها لوالدهم.


وقالت عفاف، ببرنامج تفاصيل الذي تقدمه الإعلامية نهال طايل عبر قناة صدى البلد 2، إن الزعيم عادل إمام هو من قام بترشيحها لمسلسل أستاذ ورئيس قسم الذي عرض في عام 2011.


وتابعت: «أنا اتعودت أتواصل مع عادل إمام تلفونيا أو أروح اللوكيشن أسلم عليه وأباركله سواء كنت بشارك في العمل معاه أو لا ، وهو شخصية جميلة ولطيفة جدا وفوق الصورة اللي الناس بتتكلم عنها».


وأوضحت: الزعيم هو من رشحني لدور بمسلسل أستاذ ورئيس قسم، وكان دايما يقولي يا بت يا عفاف أنا محدش بيضحكني في أي لوكيشن زيك.


واستكملت: كان بيبقى مبسوط لما بكون قاعدة معاه، ودايما بحكيله أنا بعمل إيه.. لما بيكلمني ويلاقي صوتي مش كويس كان يقولي ابعتلك دكتور، وتاني يوم يتصل بيا يطمن عليا، هو حد ودود ومحترم رغم كونه قيمة وقامة فنية كبيرة ولكنه متواضع للغاية.


وتابعت عفاف: رامي إمام أنا أعرفه كويس واشتغلت معاه في مسلسلين العراف وعايزة أتجوز، وهو انسان خجول جدا أكتر ما الناس تتخيل، وأبناء عادل إمام إتربوا تربية خاصة، و رامي مبيردش على موبايله، وبيرفض الرد على كافة الرسائل للإطمئنان على عادل امام، ومن حقي أسال على الزعيم وأشوفه.
وأضافت: أنا كنت جارت الزعيم عادل إمام في المهندسين وهو معرفة قديمة ومكنش فيه تواصل بينا ولكن علاقتنا أصبحت قوية بعد مسلسل العراف، وكنت استشيره في كافة أعمالي.