الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

انتصار: مفيش حاجة اسمها كل الرجالة خاينيين دي عقد نفسية

الثلاثاء 25/يوليو/2023 - 10:49 م
 الفنانة انتصار
الفنانة انتصار

انتقدت الفنانة بدرية طلبة البرامج النسائية  التي تحرض المرأة ضد الرجل، والرجل ضد المرأة، مؤكدة أنها ستكون محايدة ولن تحرض أي طرف ضد الآخر.

 

وقال بدرية طلبة ف تصريحات تليفزيونية، في برامج بتنصف المرأة ضد الراجل وبرامج بتنصف الرجل بطريقة أوفر ضد المرأة، وأنا هنا في النص اتلغبطت وأنا أتأثرت لدرجة أن صوتي بقى شتوي، أنا عايزة أبقى محايدة لا مع ده ولا ده.

 

وعلقت الفنانة انتصار، قائلة: مفيس حاجة اسمها كل الرجالة خاينين ووحشين، ليه ما الراجل ده أبوكي وأخوكي وابنك اللي مخلفاه من بطنك، وابن عمك اللي بيخاف عليكي وبيرعاكي، كل دول وحشين؟ ولا إنتي مركزة بس في العلاقة العاطفية مع الزوج والحبيب؟ الرجالة اختزلتيهم في دول؟ في حاجة اسمها بعض ونسبة، وناخد كل نسبة بحالتها وتربيتها.

 

وتابعت انتصار: في تسخين وتقوية شوكة ويتقال متسكتيش وعقد نفسية، وتحس داخلة الموضوع متحفزة بدل ما يكون في صفاء نفس، ومتطخيش ومترضعيش ومتديلوش فلوس من بتاعك، هو أنا عايشة مع عدوي؟ ما تدبحيه وتخلصي.

 

واستكملت انتصار: البنت يبقى فيها العبر، وبتقول ده جري ورايا هو كان يطول؟، يطول إيه ده الشرع محلل له 4، هو إيه علشان يطول ضفرك.

 

وأضافت نوليا قائلة: وارد اختلاف الآراء، ولكن مينفعش حد يفرض رأيه على المرأة، رأيي نبقى بين البينين ولا تبلكيه (بلوك بلوك بلوك)، ولا تفرعنيه (الفرعون الصغير)، لأن أنا كنت من الستات اللي كنت بجيب المياه وأحط فيها الملح، وفي راجل بيتمرع لما بيلاقي الست بيعمل كده.