الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

كلاب على شواطئ قرية "أمواج" تعقر الأطفال.. ووالدة إحدي الضحايا تكشف التفاصيل

الأحد 09/يوليو/2023 - 01:43 م
الطفلة
الطفلة

حذرت سيدة من قرية أمواج وشاطئ أمواج بالساحل الشمالي وذلك بعد عقر كلب لابنتها دون اهتمام من إدارة الشاطئ.

 

وقالت السيدة ،" Amwaj is not safe .. أول يوم العيد في كلب هجم على بنتي الصغيرة وعضها من بطنها وهي قاعدة بتلعب في الرملةلوحدها على شط أمواچ! متخيلين الرعب اللي حست بيه بنت صغيرة عندها ٤ سنين وسنان الكلب غارسة في بطنها وفخدها؟ ولا الوجعوالبهدلة اللي بتتبهدلها عشان تاخد حقن المصل .. مرة، كل اسبوع!

 

وتابعت السيدة،"كل ده عشان إداره فاشلة مش عارفة تطبق القواعد اللي هما حطينها عشان سلامة الملاك! أولاً محدش من الامن ولا حتىصحاب الكلب (اللي نط على طفل تاني بعد ماقمنا نجري ببنتي عالمستشفى) جه معانا يطمن ويشوف اللي حصل و لا حتى الاداره رضيتتدينا بيانات صاحب الكلب عشان المحضر.. ثانياً اشتكينا وطلبنا انهم يمنعوا الحيوانات من الشط او على الاقل يلتزموا بال pets zone ومحدش عبرنا! مردوش غير لما عملنا محضر! ساعتها بقى اهتموا و… كلمتنا ووعدتنا انها هتتاكد ان الكلاب تفضل في الpets zone

 

وقالت،" وفعلا بعتوا وسالة بكده على كل الجروبات. تاني يوم رحت الشط وكله كلاب عاادي جدًا ولا كان في حاجة! و الأمن يقولى أصل مشعارفين نسيطر !!!. والمفروض نقنع ولادنا يرجعوا يلعبوا عادي في الشط وسط الكلاب اللي بتعض وبتهجم عالعيال الصغيرة؟!