الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
محافظات

بسملة الأولى على الثانوية الفنيه بالشرقية: مكنتش مصدقه لما الوزير اتصل بيا

الأربعاء 05/يوليو/2023 - 10:06 م
صورة من الحدث
صورة من الحدث

بالزغاريد ودموع الفرح استقبلت أسرة الطالبة "بسملة" الأولي على الجمهورية بالدبلومات الفنية، خبر حصولها على المركز الأول بعد مكالمة الوزير لها، وسارع الأهل والأحباب بتقديم التهاني والتبريكات لها سواء في المنزل أو على صفحات التواصل الاجتماعي.

 

وأوضحت "بسملة" في بث مباشر لموقع “مصر تايمز”، أنها تلقت خبر نجاحها بفرحة كبير مؤكدة أنها لم تتوقع مكالمة الوزير لها، وأهدت نجاحها اليوم لأسرتها التي كانت مصدر الدعم الأول لها وشجعتها على المذاكرة والاجتهاد.

وقالت الطالبة الأولي على مستوى الجمهورية "مكنتش مصدقة لما الوزير اتصل بيا، وحلمي أكون دكتورة تغذية وأن شاء الله هحققه وكان هدفي اخد لقب الدكتورة، وبعد النهاردة أقدر أقول أني مش لازم ابقي ثانوية عامة عشان اخده لقب الدكتور، الفني برضو صعب وكنت بذاكر 15 ساعة، وبهدي نجاحي لأسرتي".

 

وأضاف والد الطالبة أنه فوجئ باتصال الوزير بنجلته ولكنه كان متوقع ذلك بنسبة قليلة لاجتهادها وتفوقها منذ الصغر، موضحًا "شعوري لا يوصف فخور بيها جدًا، تعبت في المذاكرة وكان حلمها تبقي دكتورة كنت بشجعها وهي مش مستنية حد يقولها تعمل ايه، واحب اقولها انا فرحان بيكي ومشرفاني ودايمًا فخورة بيكي".