الثلاثاء 14 مايو 2024 الموافق 06 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
محافظات

كان بيدافع عن أهله.. والدة إبراهيم تروي تفاصيل مقتل نجلها على يد جاره بالدقهلية

الخميس 08/يونيو/2023 - 03:46 م
مصر تايمز

سلسال الدم في كل مكان لا ينتهي  وجرائم القتل تزداد، حيث نهاية حياة إبراهيم كانت على يد جاره، والدة إبراهيم تروي تفاصيل مـقـتـل نجلها على يد جاره.

 

 كان بيدافع عن أهله.. والدة إبراهيم تروي تفاصيل مقتل نجلها على يد جاره بالدقهلية

 

روت والدة إبراهيم ضحية جاره  احنا فى حالنا و نسترزق ومالناش في المشاجرات، موضحة والدة المجني عليه كان في شهر رمضان الماضي، تحدث مضايقات لابني من جاره في الرايحه والجايه وإبراهيم كان يعمل في الحلاقة.

 

وأضافت والدة إبراهيم لـ"مصر تايمز"،  أن في يوم  جاء لها نجلها ودخل المنزل وهو سايح في دمائه  و حاله من الزهول  قالت الام فيه ايه مالك " ورد الابن تعدوا عليه بالضرب بأسلحة بيضاء .

 

قتلوا ابني قدام عنيا  عايزة حق ابني هكذا كانت كلمات الأم المكلومة على ابنها قائلة : بعد ماشوفت ابنى وهو مضروب و دمه سايح، روحت عشان، أقولهم أنا ناس أرزقويه وفي حالنا ، لقيت إبراهيم جاي وبيقولي يلا نمشي و خلينا في حالنا .

 

وأضافت والدة إبراهيم سمعت كلامه وخلاص ماشين لاقينا والدته الجار بتزعق وراحت قالت لعيالها انزله خلصوا عليه ، وتفاجأة بنزولهم وبأيد الجار سلاح أبيض طعنه في قلبه قدام عنيا موضحة ليه كده وبكل برود قال لها “ طعنة تاني ” وبالفعل طعنه مره أخري وسقط مغشيا على الأرض والدماء تملأ جسده أمام والدته 

اختتمت حديثها ابني كان عريس جديد وفحاله مات قدام عنيا قتلوا ابني عايزة حق ابني عايزة القصاص