الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

الفرن فرقع جوه الكرتونة.. عريس يحذر من شركة زانوسي

الجمعة 02/يونيو/2023 - 02:00 ص
انفجار بوتاجاز زانوسي
انفجار بوتاجاز زانوسي

حذرت أسرة شاب من شراء منتجات شركو زانوسي ، بعد أن فرقع زجاج البوتاجاز داخل الكرتونة بعد شرائه ضمن الأجهزة الكهربائية لعريس، مستغيثه بجهاز حماية المستهلك.

 

وقالت صاحبة المشكلة مع زانوسي،" زانوسي الشركة اللي المفروض من اقدم الشركات بتستخدم خامات سيئة وسعر في السما طبعا واترمي فلوسنا علي الارض لما نشتري  بوتوجاز لجهاز عريس لسه هيتجوز وهو لسه في صندوقه الازاز بتاع الفرن يفرقع واكلمهم يقولولي مش مسئوليتهم ويقولولي  اغير الازاز بتاع الفرن علي حسابي".

 

وتابعت السيدة عن مشكلتها،" وخدمة عملاء في منتهي السؤ وبعتوا معاينة واخدوا 200  كمان علي اساس انهم يتردوا وضحكوا عليا في دي كمان يبقي الواحد لازم يقاطعهم وهبلغ حماية المستهلك لاني زهقت من كتر الجدال معاهم ..زانوسي أسوأ خدمة عملاء".

 

وكانت سيدة قد حذرت من شراء منتجات شركة ايديال زانوسي لعد توافر قطع الغيار وعدم جودة الفنين العاملين بالشركة أو خدمة العملاء ، على حد قولها.

 

وقالت صاحبة المشكلة،" ايديال زانوسي اجهزه بلا قطع غيار اتصل بيهم يبعتو الفني عشان يقول لاحول الله وياخد 200 جنيه ويمشي و بعدها خدمه العملا تتصل بعد معاناه وشكاوي ويقولو غير متوفر قطع غيار لما تتوفر هنكلمك وللاسف نفس الحوار مع الشفاط مفيش فلاتر مش متوفر قطع غيار ....طيب نشتري اجهزه منكم ليه ؟؟؟؟".