السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
رياضة

أحمد عيد عن الاعتداء على أيمن يونس: "حاجة تقرف وعيب يحصل كدا"

الجمعة 11/ديسمبر/2020 - 02:08 م
أحمد عيد عبدالملك
أحمد عيد عبدالملك

علق أحمد عيد عبدالملك، نجم نادي الزمالك السابق، على الاعتداء على أيمن يونس رئيس اللجنة المكلفة بإدارة الزمالك في الوقت الحالي، وكتب نجم الزمالك السابق على صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي "تويتر": " الصراحة يعني حاجة تقرف الي حصل للكابتن ايمن يونس تتفق معاه او تختلف عيب يحصل كدة معاه".

وكان أيمن يونس ولجنته المُعينة، قد أشعلت الغضب في نفوس محبى القلعة البيضاء، عقب فشلهم في إتمام الصفقات التى يحتاجها قوام الفريق الأبيض من أجل الدخول بقوة للموسم الجديد، وخاصة بعد الموسم الصفري الذي خرج منه الزمالك خالي الوفاض.



وكان أحمد عيد قد غرد من قبل وقال: "فاضل تجيبو ونش و ترفعو النادي من على وش الأرض ،انتو جايبين مين يدير النادي دول موظفين، هو وزير الرياضة قال ايه لا مساس بأيه علشان نفهم بس، ارحمو جمهور الزمالك دي اسمها رياضة ، ده قبل اقوي بطولة في التاريخ  قعدتو ٣ شهور تخلقولنا مشاكل اتقو ربنا لو تعرفوه".

وأصدرت اللجنة بالأمس، بيانًا رسميًا يوضح موقف النادي المالي، وأظهر البيان أن القلعة البيضاء مديونة بمليار ونصف جنيه، وهذا ما أغضب طارق يحيي الذي خرج عبر برنامج زملكاوي وقال: "" مش قادر أفهم إيه اللي بيحصل في نادى الزمالك، تضارب في القرارات وما تزعلوش مني أنا بتكلم من حرقتى على الزمالك، الأشخاص ماشيين والزمالك هو الباقي، وجمهور الزمالك هو من يدفع الثمن فى الآخر تاريخ نادى الزمالك كبير ومحتاجين ناس تكاتف أكثر من ذلك فى نادى الزمالك والدوري بعد بكرة، وإيه لازمة إني أنزل بيان زي ده دلوقتي في التوقيت ده وفوجئت وأنا داخل على الهواء هنقولوا منقولوش لا هنقولوا وأنا طلعت البيان عشان أفهم إيه اللي بيحصل وإيه الداعى إن اللجنة تنزل بيان زي ده دلوقتي والجمهور بيكلمني كل يوم بيقولي قولنا في إيه وأنا لا أعرف إيه اللي بيحصل؟".

ثم وجه حديثه للإدارة المؤقتة للنادي:"طالبتم دعماً ودعمنا لكن كل يوم لجان وتنبثق عنها لجان.. تحملوا المسؤولية حباً في الزمالك حضرتكم لا تقدرون إذن (بلاش)، على مدار 4 أو 5 أيام نقول غد أفضل ولدينا أشياءً كثيرة في نادي الزمالك صعبة جداً ومايحدث لا يصح".