السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
أخبار

"بيسرقوا العملاء علني".. سيدة تحذر من التعامل مع بنك cib

الإثنين 10/أبريل/2023 - 01:09 ص
صورة ارشيفية
صورة ارشيفية

حذرت سيدة من التعامل مع بنك cib  واتهمتهم بالسرقة بعد خصم مصاريف إدارية عالية دون الرجوع لها، على حد قولها ، ليتزامن ذلك مع شكوي طريفة من مواطن قال أن البنك يرسل له رسائل بإنه مديون لهم فى حين إنه لا يملك حساب لدي البنك، على حد قوله.

 

وقالت صاحبة الشكوي مع بنك cib، " انا بحذر اي حد يحط فلوسه في أسوأ بنك في مصر  بنك CIB بعد 18 سنة عميلة عندهم سحبت  مبلغ من حسابي في CIB لان كنت باخد اقل فايدة في بنوك مصر  في عز علو الفايدة ، افاجأ ان البنك بعد كدة خصم 500 جنيه من حسابي  بدون اي وجه حق !ولما سألت يقولي : المبلغ الموجود بقى صغير !!!!  قلتله وليه محدش قالي كدة وانا بسحب فلوسي، ولا انت ؟؟؟   ووعدني الفلوس ترجع بس اعمل طلب في البنك .... و لا عملوا حاجة ! ولا رجعوا مليم!".

وتابعت عن مشكلتها مع البنك،" برغم ان في وديعة ... يعني في فلوس في البنك تخصم 500 جنيه في الشهر!!!!! حرام عليكو ايه السرقة العلني دي ! CIB بيعاقب العملاء علشان بيسحبوا فلوسهم حسبي الله ونعم الوكيل فيكم وانتوا بتعملوا كدة في وقت أزمة ..أسوأ خدمة عملاء  CiB  ..أعلى مصاريف إدارية وخصم من الحساب تحت أي مسمى  CIB".

 

وقال صاحب المشكلة الطريفة مع البنك ،" ماليش حساب في البنك ده، ولا عمري اتعاملت معاه، بيبعتولي كل كام شهر جوابات إني مديون لهم بمبلغ أكثر من مائة ألف، والجوابات من فرع اسكندرية...وأنا -اصلا- مقيم خارج مصر.".