الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
محافظات

رفضت خطبته.. شاب يعتدي على فتاة بالشرقية:"بيطاردني في كل حته وكان عايز يقتلني"

الإثنين 03/أبريل/2023 - 01:32 م
مصر تايمز

شهدت محافظة الشرقية واقعة مأساوية، بعدما قام 5 أشخاص بالتعدي على شاب بأسلحة بيضاء محدثين به إصابات خطيرة ومتفرقة، بسبب خلافات بين أحد الشباب والضحية لاعتداء الشاب على شقيقه الضحية بالضرب عدة مرات، بعدما رفضت خطبته.

 

رفضت خطبته.. شاب يعتدي على فتاة بالشرقية:"بيطاردني في كل حته وكان عايز يقتلني"

 

واستغاثت "ندي عادل" شقيقة الضحية "محمد عادل"، عبر بث مباشر على موقع "مصر تايمز" من بطش شاب تقدم لخطبتها منذ 3 سنوات تقريبا ورفضت، وبدأ بالتعدي عليها بالضرب ونشر صور مفبركة لها على مواقع التواصل الاجتماعي، قائلة "له 3 سنين بيطاردني قبل كدا كان راكب موتوسيكل وضربني بالقلم على وشي، ومن اسبوع جه ليا العيادة مكان شغلي قالي هشوهك وضربني بالمطوة في وشي ولكن رفعت أيدي واتصابت فيها، كلمت اخويا محمد وقف له على كوبري النمرود وضربه".

 

 

وأضافت أسماء شقيقة "ندي و محمد"، أن المشكلة بدأت منذ 3 سنوات وتدخل لحلها كبار العائلات بجلسات عرفية واجبار المتهم "محمود طارق فياض" على الامضاء على وصولات أمانة، ومن ثم تقديم بلاغات ضده في مديرية أمن الشرقية والشرطة العسكرية.

وقالت اسماء "اخويا بعد تعدي المتهم على ندي وقف له على الكوبري وضربه، وجات ناس قالت أن المتهم غلطان، الشخص اللي احنا سايبين عنده وصولات الأمانة قدمها ليهم وكدا خان الثقة، محمود من قرية اسمها الصوالح شغال على توك توك واخويا سواق بيتنقل بين فاقوس والصوالح، اخويا راح الصوالح يشوف شغله ومعاه صاحبه اتفاجئ بمحمود ومعاه 4 نزلوا فيه ضرب بالمطوة، حصله ثقب في الرئة وقطع في عرض الترقوة وايده الشمال متقطعة، خبطة بالزجاج واخد 5 غرز في حاجبه".

 

 

وأشارت "ندي" أنها تلقت تهديدات من المتهم بقتله شقيقها الثاني بعدما أصاب الاول، وقالت "بعد الحادثة اتصل بيا كان جنبي الظابط قالي زى ما قتلت واحد هقتلك التاني، وانا عاوزة حق اخويا ووزير الداخلية يوقف جنبي ويخلصني من شره ويتقبض عليه.