الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
رياضة

شوبير يرفض الهجوم على ثلاثي الأهلي وينتقد جماهير "السوشيال"

الإثنين 27/فبراير/2023 - 12:35 م
مصر تايمز

شن الإعلامي أحمد شوبير، هجوماً عنيفاً على بعض جماهير الأهلي، بسبب حملة الانتقادات التي تعرض لها بعض اللاعبين عقب التعادل مع صن داونز الجنوب إفريقي بنتيجة 2 - 2، في المباراة التي جمعتهما بملعب "الأهلي والسلام"، ضمن منافسات الجولة الثالثة لدور المجموعات في بطولة دوري أبطال إفريقيا.

 

شوبير يرفض الهجوم على ثلاثي الأهلي وينتقد جماهير "السوشيال"

 

وقال أحمد شوبير في تصريحات إذاعية ، "السوشيال ميديا، بقت مصيبة سودا، علي معلول، مستواه يقل شوية، يبقى عجوز ويمشي، طلعولنا الناشئين، واللاعب قام بغلق حساباتها على مواقع السوشيال ميديا، وعندما جمع معلول اللاعبين في مباراة الزمالك، نفس الناس قالت، شفتوا بيحب النادي ولازم يفضل موجود في النادي، يرجع يقل شوية، يقلوله حرام عليك".

 

وأضاف أحمد شوبير، "حسين الشحات خد حملة مش ممكن، خسارة الفلوس اللي ادفعت فيه.. ارحل يا حسين مش عايزينك، حملة ييجي سنة تقريبا، دلوقتي حسين الشحات بأه العالمي المونديالي مرعب ريال مدريد، نفس القصة أفشة بطل القاضية العظيم الهداف، دلوقتي افشة يمشي دلوقتي والولد يجيب جون يروح للجماهير ويعتذر".

 

واختتم أحمد شوبير تصريحاته قائلاً، "فيه أيه يا عم اهدى شويه، مش أنت برضه اللي مشيت وليد أزارو ودلوقتي بتقول كان مهاجم على أعلى مستوى، الأمور لا تدار أبدًا بهذه الطريقة، أمر طبيعي أن يراجع أداء بعض اللاعبين في بعض المباريات ولكن يجب علي الجماهير دعم اللاعبين لحين العودة لمستواهم".